۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
 تشکیل کنسرسیوم بزرگ معدنی با ۱۲ هلدینگ در کشور
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین مطرح کرد:

تشکیل کنسرسیوم بزرگ معدنی با ۱۲ هلدینگ در کشور

ساری - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از تشکیل کنسرسیوم بزرگ معدنی با حضور ۱۲ هلدینگ معدنی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار،غلامرضا سلیمانی عصر چهارشنبه در نشست مدیران هلدینگ های تحت پوشش شستا با مدیران مازندران با بیان اینکه ایران از نظر معدنی به سرزمین اکتشاف نشده معروف است، میزان اکتشافات معدنی را ضعیف دانست و گفت: سرزمین را به خوبی نمی شناسیم در حالیکه ذخایره معدنی زیادی مانند مس، زغال سنگ، فلورین و غیره در کشور وجود دارد.

وی با اظهار اینکه در حوزه تالابها می توانیم املاح معدنی را استخراج کنیم گفت: یک شرکت اکتشاف معدنی تحت پوشش هلدینگ شستا وجود دارد و اولین شتاب دهنده معدن و صنایع معدنی نیز در حال راه اندازی است و پنجم اسفندماه این طرح به بهره برداری می رسد.

سلیمانی تصریح کرد: در حوزه فراروی صنایع معدنی نیز باید روی ارزش افزوده آن تفکر شود و در این راستا یک کنسرسیوم معدنی با شرکت ۱۲ هلدینگ معدنی کشور تشکیل شده است.

وی با اظهار اینکه شستا مجموعه بزرگ و از ۱۸۰ شرکت تشکیل شده است، افزود: در دوره جدید مدیریت شستا، شفافیت مالی و سوددهی مشخص شده است و این شرکت که تا سال ۹۴ مشمول ماده ۱۴۱ بود از ان به بعد سود خوبی را کسب کرده است.

فعالیت ۶ هلدینگ زیر مجموعه در شستا

سلیمانی با بیان اینکه شستا شش هلدینگ در اختیار دارد، گفت: سهم بزرگی از دامپروری کشور در هلدینگ شستا صورت می گیرد و هلدینگ های نفت و گاز، پتروشیمی از دیگر مجموعه های شستا به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، هلدینگ داروییف معدن، سیمان و حمل و نقل، بورس ومالی از دیگر مجموعه ها تحت پوشش شستا بیان کرد و افزود: با خصوصی سازی شستا، مدیریت ها متحول شده است و با اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف رخ داده است.

سلیمانی یادآور شد: ۵۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در منافع شرکت های شستا سهیم هستند و در مازندران پنج مجموعه تحت پوشش با دو هزار و ۱۵۳ اشتغال فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ادامه داد: فیبر بابلسر، صنایع چوب و کاغذ مازندران و کارخانه دارویی از جمله مجموعه تحت پوشش شستا در مازندران هستند و در حوزه صنایع سلولزی دنبال طرح های توسعه و افزایش ظرفیت هستیم.

وی گفت: تمامی هلدینگ های شستا  در بورس عرضه می شوند و شفافیت باید در تمامی فرایندها باید وجود داشته باشد و در سال جاری تاکنون حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان ها و دولت پرداخت کردیم.

به جای بنگاهداری در پی سهامداری هستیم

با اظهار اینکه مسائل مالی تامین اجتماعی را از جمله چالش ها بیان کرد و گفت: در شرایط سخت کشور وظیفه داریم به حوزه های مختلف کمک کنیم و باید بنگاه ها را نیز اقتصادی کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین یادآور شد: ما به جای بنگاهداری در پی سهامداری هستیم و سشتا و تمامی هلدینگ ها تلاش کرده اند تا در شرایط کنونی بازار بورس پابرجا بماند و فرونریزد.

وی یادآور شد: در هلدینگ معدن و سرمایه گذاری با بیان اینکه کشور ما اکتشاف نشده است و مواد معدنی کشور از جمله املاح معدنی تالاب ها ناشناخته مانده است.

کد خبر: ۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha