۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
مصرف آب کشور ۳۷ درصد افزایش یافته است
معاون راهبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

مصرف آب کشور ۳۷ درصد افزایش یافته است

تبریز- معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکل آب شرب در بیشتر مناطق کشور، گفت: در زمان حاضر به طور میانگین ۳۷ درصد افزایش مصرف آب در کشور داریم و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت از دوره پیک امسال عبور کنیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، حمیدرضا کشفی در نشست بررسی مشکل کمبود آب در شهر تبریز افزود: به هیچ عنوان این میزان از افزایش مصرف آب را در کشور پیش‌بینی نمی‌کردیم. 

وی همچنین با اشاره به تلاش مسوولان برای کاهش مشکلات آبی کشور، از تزریق بودجه برای انتقال آب نهند به تبریز از هفته آینده خبر داد و گفت: کارهای اجرایی این طرح آغاز شده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از نجابت و بردباری شهروندان تبریزی به خاطر قطعی‌های مکرر آب شرب در هفته‌های اخیر، انتظار رفع قطعی و همیشگی مشکل آب شرب تبریز را انتظاری بجا و به حق دانست و گفت: شهر تبریز ۴۵ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است و باید گزینه‌های مطمئن برای تأمین آب در مواقع ضروری برای این شهر در نظر گرفته شود.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به افزایش حدود ۱۲ درصدی تولید آب در سال جاری، گفت: با این حال، مسأله کرونا، موجب افزایش مصرف و در نتیجه کمبود آب شرب در تبریز شده است.

کد خبر: ۳۲٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha