۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
ناوگان باری و مسافری لرستان با کمبود تایر مواجه است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

ناوگان باری و مسافری لرستان با کمبود تایر مواجه است

لرستان- قدمی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ناوگان باری و مسافری با کمبود لاستیک مواجه است که سعی می‌کنیم همان تعداد محدودی که برای توزیع به دست ما می‌رسد را عادلانه توزیع کنیم.

میثم قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از سال ۹۷ که روند توزیع لاستیک شروع شد که در ابتدا به صورت حواله دستی بود و افرادی که راننده ناوگان بودند معرفی می‌شدند و با در دست داشتن حواله، لاستیک خود را دریافت می‌کردند؛ بعدها با ساماندهی صورت گرفته کارها به صورت سیستمی انجام شد.

وی افزود: تا به امروز چندین مدل برای توزیع لاستیک اجرا شده که همه آن‌ها در راستای شفاف سازی و عدالت توزیع بوده و خوشبختانه به نظر بنده هم جوابگو بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بحث عدالت در توزیع، رعایت شده و رانندگان جامعه هدف ما که به لاستیک نیاز داشتند، تقریباً بهره‌مند شدند و می‌توان گفت بین اغلب افراد این قشر، نارضایتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صفر تا صد روند توزیع لاستیک سامانه‌ای شده است، تصریح کرد: متولی لاستیک، سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ما به‌عنوان توزیع کننده، سهمیه‌ای از وزارت صمت می‌گیریم و در سطح استان‌ها پخش کنیم.

قدمی اظهار کرد: وقتی رانندگان به ما مراجعه می‌کنند، اپراتورها را چک می‌کنیم و اگر کسی شرایط تحویل و توزیع لاستیک را داشته باشد براساس پارامترهایی که در سامانه تعریف شده و ضوابطی که وجود دارد برای آن‌ها حواله صادر می‌کنیم و راننده حواله را به لاستیک فروشی می‌برد و لاستیک خود را دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: اخیراً به خاطر ویروس کرونا و نیز سهولت دریافت، یک سایت اینترنتی تعریف شده که از طریق این سایت، متقاضی می‌تواند ثبت نام کند و با وارد کردن مشخصات و میزان کارکرد ماشین، لاستیک خود را دریافت می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به کمبود لاستیک در سطح کشور، گفت: سرانه توزیع لاستیک کم است، مثلاً یک تریلر ۱۸چرخ در هر مرحله امکان دریافت دو حلقه لاستیک دریافت را دارد و باید جهت تخصیص مجدد بازه زمانی خاصی را منتظر بماند، به همین دلیل ناوگان باری و مسافری با کمبود لاستیک مواجه هستند ولی ما سعی می کنیم همان تعداد محدودی که برای توزیع به دست ما می‌رسد را عادلانه توزیع کنیم.

قدمی عنوان کرد: دریافت لاستیک هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری امکان پذیر است، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه kala.ntsw.IR به صورت الکترونیکی اطلاعات خود را وارد کنند که اگر حائز شرایط باشند می‌توانند حواله دریافت و به عاملین توزیع لاستیک معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: برای کسانی که دسترسی به سامانه هوشمند ندارند و یا به هر دلیلی نمی‌توانند اینترنتی اقدام کنند، در بعضی از ادارات شهرستان و انجمن‌های صنفی، این امکان را فراهم کرده‌ایم که به صورت حضوری پیگیری کنند؛ البته توصیه ما این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا برای کاهش مراجعات، حتماً از روش اینترنتی اقدام کنند.

کد خبر: ۳۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha