۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
پیش بینی برداشت ۸۳ هزار تُن زردآلو از باغ های استان تهران
رییس جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

پیش بینی برداشت ۸۳ هزار تُن زردآلو از باغ های استان تهران

تهران- ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از پیش بینی برداشت ۸۳ هزار تُن زردآلو از باغ های استان تهران خبر داد.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار از پیش بینی برداشت ۸۳ هزار تُن زردآلو از باغات استان تهران خبر داد و اظهار داشت: زردآلوی تولیدی استان تهران به دلیل اقلیم و تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول سالم و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی غیر مجاز؛ از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه علاوه بر تغذیه بازار، برگه زردآلو و قیسی نیز از عمده محصولات فرآوری شده این استان به شمار می رود، افزود: این محصولات علاوه بر بازارهای استانی برای فرآوری به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده باغ های زردآلو در شهریار و ملارد وجود دارند، گفت: خوشبختانه امسال باغ های غرب استان تهران از وقوع تگرگ، سرمازدگی و سایر بحران های جوی به دور بود که رشد تولید این محصول را درپی داشت چنانکه پیش بینی می شود امسال ۸۳ هزار ۲۰۰ تن زردآلو برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصدی افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این محصول هر ساله در بیش از سه هزار هکتار از استان تهران تولید می شود و ۶ درصد باغ های استان به تولید زردآلو اختصاص دارند و ۷۰ درصد زردآلوی استان نیز در شهرستان شهریار تولید می شود.

کد خبر: ۳۲٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha