۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
۳۵۲ هزار تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد
مدیرکل گمرکات کردستان:

۳۵۲ هزار تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد

کردستان - رحمانی‌پور، مدیرکل گمرکات کردستان گفت: از ابتدای امسال تاپایان تیرماه حدود ۳۵۲ هزارتن کالا از باشماق تنها مرز ترانزیتی استان ترانزیت شد.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار  اظهار داشت: میزان ترانزیت خارجی و داخلی مبداء و خارجی مقصد انجام شده از مرز باشماق طی چهار ماهه سال جاری ۳۵۱ هزار و ۶۳۷ تن کالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت انجام شده نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۶ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: ارزش این میزان کالای ترانزیت شده در استان ۷۰۹ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۷۳ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: در این چهار ماه ۱۳۲ هزار و ۸۱ دستگاه خودرو از مرز باشماق خارج و ۳۳ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو هم وارد شده است.

رحمانی‌پور با اشاره به اینکه باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، اظهار داشت: گمرک باشماق همواره در بین سایر گمرکات کشور در رتبه‌های نخست از لحاظ ترانزیت کالا قرار دارد.

وی اضافه کرد: تمام فعالیت های تجاری و اقتصادی در گمرکات استان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و  جای هیچ نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا در مرزهای استان وجود ندارد.

کد خبر: ۳۲٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha