۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
پویایی و ماندگاری ابنیه های تاریخی نقش کلیدی در صنعت گردشگری دارند
سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان البرز:

پویایی و ماندگاری ابنیه های تاریخی نقش کلیدی در صنعت گردشگری دارند

کرج- سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان البرز گفت: از آن‌جا که صنعت توریسم می‌تواند در توسعه و پویایی اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشد، پویایی و ماندگاری ابنیه‌های تاریخی و آثار باستانی امری مهم تلقی می‌شود.

به‌ گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، عباس نوری گفت: اگر تأمین اعتبارات و بودجه از سوی وزارتخانه صورت گیرد، تداوم آثار تاریخی در استان البرز نیز به بهترین شکل ممکن تحقق پیدا می‌کند.

نوری با اشاره به این‌که میراث‌ فرهنگی و آثار باستانی شناسنامه هر کشور است اظهار کرد: آثار باستانی قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند. بنابراین حراست و حفاظت از آن‌ها امری ضروری است و نسل‌های مختلف نیز چون پیشینیان باید از این میراث اجدادی پاسداری کنند.

نوری با بیان اینکه عدم توجه به یک بافت تاریخی می‌تواند منجر به نابودی فرهنگ و هویت جامعه شود، افزود: بی توجهی به یک بافت تاریخی با توجه به گذر زمان و عمر زیاد ابنیه ارزشمند آن می‌تواند به نابودی فرهنگ و هویت یک جامعه منجر شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی البرز گفت: از آن‌جا که صنعت توریسم می‌تواند در توسعه و پویایی اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشد، پویایی و ماندگاری ابنیه‌های تاریخی و آثار باستانی امری مهم تلقی می‌شود.

نوری به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مرمت آثار تاریخی استان اشاره کرد و گفت: مرمت و بازسازی امامزاده زیدالرحمن اشتهارد، قلعه صمصام کرج، کاخ سلیمانیه کرج، کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ، حمام بیلقان کرج، حمام هیو ساوجبلاغ، حمام هلجرد کمال‌شهر، پل صفویه کرج و کاروانسرای صفویه کرج از جمله این اقدامات است.

وی افزود: مقوله مرمت با نوسازی تفاوت بسیاری دارد، شاید قریب به اتفاق بناهایی که برچسب مرمت به آن‌ها اطلاق می‌شود در اصل مرمت نبوده بلکه نوسازی یا به‌سازی شده‌اند. علت این موضوع هم این است که نتوانستیم از ظرفیت نظارتی باستان‌شناس استفاده کنیم.

کد خبر: ۳۲٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha