۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
دستگاه‌های اجرایی سمنان املاک مازاد خود را معرفی کنند/ ضرورت ایجاد شفافیت
استاندار سمنان:

دستگاه‌های اجرایی سمنان املاک مازاد خود را معرفی کنند/ ضرورت ایجاد شفافیت

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان برای معرفی املاک مازاد خود باید اهتمام بیشتری بورزند، گفت: مدیریت دستگاه‌های اجرایی بر مبنای اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی برای معرفی املاک مازاد اهتمام بیشتری بورزند، اظهار داشت: لازم است این املاک برای فروش یا بهره‌وری اصولی معرفی شود اما این در حالی است که برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با مسئولان مربوطه ندارند.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان مجریان سیاست‌ها، باید برنامه‌های دولت را در گام اجرایی قرار دهند، افزود: چسبندگی برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی اموال و املاک مازاد بی‌مورد است.

تبادل اطلاعات و آمار در راستای توسعه اقتصادی استان
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید برم بنای آمار، اطلاعات جامع اداره‌های کل و شهرستانی ثبت شود، تصریح کرد: مدیریت دستگاه‌های اجرایی در استان با ثبت اطلاعات در پایگاه جامع آمار و اطلاعات، بر مبنای مدیریت اتاق شیشه‌ای و شفافیت باشد.

آشناگر با تأکید بر اینکه ارزش اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به انباشت آن نیست، خاطرنشان کرد: بلکه باید این آمارهای جامع برای توسعه اقتصادی و افزایش آبادانی در استان تبادل شود و این امر نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون سه میلیون داده در پایگاه آمار و اطلاعات استان ثبت است، گفت: دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم می‌توانند از آن نهایت بهره را ببرند و این در حالی است که شرایط مدیریتی دهه‌های گذشته که قدرت یک اداره به اموال و نیرو انسانی قابل‌توجه آن بود در ساختار اداری‌ کنونی تغییر کرده و کیفیت جای کمیت را گرفته است.

استاندار سمنان بیان کرد: بانک‌های خصوصی، شرکت‌های بیمه‌ای و شهرداری‌های استان موظف به ثبت اطلاعات و آمار هستند و حق مردم است که اطلاعات عمومی در اختیارشان قرار گیرد.

ثبت اطلاعات دقیق شهرداری‌ها در سامانه فرابر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست ارائه نشدن آموزش‌های تخصصی، ازجمله دلایل درج نشدن اطلاعات و آمار از سوی رابطان شهرداری‌ها در پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان دانست و اظهار داشت: دفتر اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری این آمادگی را دارد که اطلاعات دقیق در بخش‌های مختلف را در سامانه فرابر ثبت کند.

منوچهر فخری ابراز داشت: در بحث دریافت اطلاعات و آمار به این نکته توجه شود که چه آماری مدنظر پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان برای ثبت و انتشار است.

کد خبر: ۳۲٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha