۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
۱۲ هزار نفر در قزوین برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۱۲ هزار نفر در قزوین برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: تا پایان خردادماه ۱۲ هزار و ۷۷ نفر در قزوین برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد هشت هزار و ۵۶۰ نفر مشمول مقررات بیمه بیکاری هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: برقراری بیمه بیکاری افراد مشمول هنوز به اتمام نرسیده، چون تامین اجتماعی فقط ۱۳ رسته‌ای را که مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا هستند، در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بیمه بیکاری مشاغل متاثر از کرونا از ۱۰ اسفندماه سال ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ تعریف شده است و اگر کارفرما فعالیت خود را شروع نکند یا تعدیل نیرو داشته باشد، افراد مشمول از یکم خردادماه مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به پرونده کارگران کنتورسازی، گفت: رسیدگی به پرونده این کارگران نیز به پایان رسیده و آنها از یکم اردیبهشت ماه مشمول بیمه بیکاری شده‌اند.

گروسی افزود: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفتم مردادماه امسال کلیه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

وی گفت: همچنین پیش زمینه ثبت نام در سامانه مذکور، احراز هویت بیمه‌ای کارگر در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است که باید بعد از سایر مراحل ثبت نام در کافی نت‌ها و کاریابی‌ها انجام شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین افزود: البته قزوین جزو پنج استان پایلوت کشور در اجرای این طرح بود که آن را از یک ماه گذشته شروع کرد و بعد از آن در کل کشور به مرحله اجرا درآمد.

کد خبر: ۳۲٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha