۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
پیش‌بینی تولید ۳۷ میلیون قطعه ماهی زینتی طی سال «جهش تولید» در استان تهران
رییس جهاد کشاورزی تهران خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۳۷ میلیون قطعه ماهی زینتی طی سال «جهش تولید» در استان تهران

تهران- ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران از پیش بینی تولید ۳۷ میلیون قطعه ماهی زینتی طی سال «جهش تولید» در استان خبر داد.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ورود بخش خصوصی در تولید ماهیان تزئینی، یکی ازتهدیدات را به فرصت اشتغال و درآمدزایی تبدیل کرده است اظهار داشت: با تحقق این مهم دیگر هراس کاهش ذخایر ماهیان تزئینی را نداریم و با اطمینان می‌گوئیم که بیش از ۸۵۰ نفر در سطح استان تهران در این حوزه فعال هستند.

وی ادامه داد: تولید ماهی زینتی از مهمترین ظرفیت‌های استان تهران به شمار می‌رود که نقش مهمی در افزایش اشتغال در سطح استان دارد چنانکه برای افزایش تولید ماهیان زینتی در سال گذشته هفت واحد جدید در استان تهران احداث شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران از پیش بینی تولید ۳۷ میلیون قطعه ماهی زینتی طی سال «جهش تولید» در استان خبر داد و عنوان داشت: تهران دارای رتبه دوم در تولید ماهیان زینتی کشور محسوب می شود و این رتبه برای پنج سال متوالی در اختیار استان بوده است.

ذوالفقاری گفت:در سال ۹۷، تعداد ۳۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تهران تولید شد که این میزان سال گذشته به ۳۴ میلیون قطعه رسید و امسال نیز پیش بینی افزایش تولید را داریم.

وی گفت: ماهی‌های زینتی یا آکواریومی به لحاظ محیط زندگی به دو دسته کلی آب شور و آب شیرین تقسیم می شوند و هر کدام از این دو گروه به دو گروه آبزیان گرم آبی یا ماهیان مناطق گرمسیری و آبزیان سرد آبی تقسیم می شوند،البته بیشتر آبزیان زینتی در جهان مربوطه به مناطق گرم است که مربوط به تنوع رنگ و زیبایی آبزیان این مناطق خواهد بود و از نظر تغذیه هم ماهیان به سه گروه کلی «گیاه خوار»، «گوشت خوار» و «همه چیز خوار» دسته بندی می شوند و از نظر رفتاری به «آرام» و «تهاجمی» تقسیم می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران خاطرنشان کرد: ماهیان زینتی معمولاً مربوط به مناطق گرمسیری (استوایی) هستند، از لحاظ سیستماتیک یعنی جایگاه جانوری یا ارتباط تکاملی مربوط به شاخه مهره داران (جانوران دارای ستون فقرات) هستند.

کد خبر: ۳۲٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha