۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
پیش بینی تولید ۱۷۰ هزار تن میوه هسته دار در آذربایجان غربی
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی خبر داد

پیش بینی تولید ۱۷۰ هزار تن میوه هسته دار در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود، ۱۷۰ هزار تن انواع میوه هسته دار تابستانه از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عزیز امانی اظهار داشت: فصل برداشت بیشتر میوه های تابستانه به خصوص میوه های هسته دار از سطح ۱۷ هزار و ۵۸۰ هکتار از باغ های بارور استان آغاز شده که سه هزار و ۷۹ هکتار از باغات هسته دار در حال حاضر به مرحله باردهی نرسیده اند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از محصول گیلاس و آلبالو برداشت شده و برداشت ارقام زردآلو ،آلو و هلو نیز آغاز شده است و همه ساله برداشت محصولات هسته دار تا اواخر شهریورماه و ارقام دیر رس آنها تا نیمه اول مهرماه به طول می انجامد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۵ درصد سطح زیر کشت باغات هسته دار در شهرستان ارومیه واقع شده است، گفت: در مجموع تولید میوه های هسته دار در سطح استان نسبت به پارسال حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

امانی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده، بیشترین افزایش برداشت میوه های هسته دار در تولید هلو، شلیل و آلو پیش بینی می شود، افزود: علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش سطح کشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه دادن این محصولات است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، آلو و زردآلو مهمترین محصولات هسته دار تولیدی در آذربایجان غربی است. 

وی ادامه داد: بیشترین سطح باغات هسته دار در شهرستان های ارومیه، میاندوآب، اشنویه، مهاباد، خوی و سلماس واقع شده است.

امانی افزود: خوشبختانه امسال وضعیت فروش محصولات هسته دار مطلوب و صادرات این محصولات به خارج کشور از روند خوبی برخوردار بوده و امیدواریم با ادامه این روند سال خوبی را برای باغداران شاهد باشیم.

کد خبر: ۳۲٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha