۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
۲۴ درصد کره کشور در واحد صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام فشافویه تولید می شود
با راه اندازی واحد صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام فشافویه:

۲۴ درصد کره کشور در واحد صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام فشافویه تولید می شود

ری- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تولید ۲۴ درصد کره کشور در واحد صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام فشافویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد دام در بخش حسن آباد فشافویه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه با کار جهادی و ظرف شش الی هفت ماه کانونی را به مرکزی با ظرفیت ۸۰ هزار دام سبک را دارد که ۴۰ هزار عدد از این دام ها مولد هستند و البته امروز ۱۵ هزار  عدد از آن راه افتاد.

مخبر افزود: فازهای بعدی تا۸۰ هزار عدد به سرعت پیشرفت خواهد داشت و هدف اصلی آن پشتیبانی از طرح های خرد خانگی است که توسط بنیاد برکت در سزاسز کشور در حال انجام است چرا که ما امسال باید نزدیک به ۶۰ هزار طرح کوچک خانگی و متوسط را در کشور راه اندازی کنیم که حدود ۲۲۰ هزار اشتغال زایی می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از کارهایی که تصمیم گرفته شده این است که  ۲۴ درصد کره کشور در این منطقه تولید شود که انشااله استارت تولید ۱۲ هزار تن کره و ۴۰ هزار تن شیر خشک در سال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش فشافویه شهرستان ری زده شده وادامه پیدا خواهد کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه در فاز اول این مجتمع صنعتی که با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است پنج نژاد برتر دام سبک نگهداری می‌شود عنوان داشت: در این مجتمع سالانه در حدود دو هزار تن گوشت قرمز تولید و ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی  خواهد شد.

مخبر با بیان اینکه در زمینه واکسن کرونا کارهای بسیار خوبی در ستاد از پنج  مسیر دنبال می‌شود، اظهار داشت: دو واکسن کرونایی که با پشتیبانی ستاد تهیه شده آماده مرحله آزمایش انسانی است  و که در دو مسیر آن آزمایش حیوانی واکسن تمام شده است و بر اساس شیوه نامه‌های وزارت بهداشت آماده ورود به مرحله آزمایش انسانی است.

کد خبر: ۳۲٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha