۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
فعالیت‌های معدنی گلستان تحت تأثیر عوامل زیست محیطی محدود شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

فعالیت‌های معدنی گلستان تحت تأثیر عوامل زیست محیطی محدود شد

گرگان- طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: گلستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدن دارد اما فعالیت‌های معدنی استان تحت تأثیر عوامل زیست محیطی محدود شده است.

حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدنی است و معادن زغال‌سنگ، سنگ لاشه و آهکی، صدف کوهی، ید، سیلیس، سنگ نسوز در استان فعال هستند.

وی با بیان این که معادن زغال‌سنگ استان در شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، مینودشت و علی آبادکتول واقع شده اند، افزود: گلستان دارای ۱۵ معدن زغال سنگ با ۳۰ دهنه تونل فعال با ظرفیت اسمی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه معادن زغال سنگ استان اشتغال دارند، ادامه داد: همچنین گلستان دارای ۱۶ معدن صدف کوهی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن است.

وی به ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ تن ید در استان هم اشاره و بیان کرد: گلستان ظرفیت خوبی در معادن دارد اما فعالیت‌های معدنی استان تحت تأثیر عوامل زیست محیطی محدود شده است.

طلوعیان توضیح داد: یکی از ظرفیت‌های اصلی معدنی استان در حوزه بوکسیت است اما به دلیل قرار گرفتن معدن بوکیست در زون سرخداری (منطقه حفاظت شده) امکان بهره‌برداری از آن میسر نیست.

کد خبر: ۳۲٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha