۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
فعالیت ۴۵ معدن با اشتغالزایی برای ۴۳۹ نفر در بوکان
معاون سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت ۴۵ معدن با اشتغالزایی برای ۴۳۹ نفر در بوکان

ارومیه- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در شهرستان بوکان، ۴۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۳۹ نفر فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، پریسا عابد پور عصر یکشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی واحد فرآوری کنسانتره آهن قالو شیخان بوکان گفت: این واحد در راستای فعال سازی معادن کوچک استان با سرمایه گذاری شخصی احداث و خوراک خود را از معادن آهن کوچک استان و مناطق همجوار تأمین خواهد کرد.

وی افزود: تمام ماشین آلات خط تولید و فرآوری این واحد از تولیدات داخلی کشور استفاده می شود که از تولیدات داخلی برای تولید کاملاً ایرانی استفاده خواهد شد.

عابد پور تصریح کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی کشور تبدیل شده است که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور است.

معاون امور معادن و صنایع معدن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان بوکان ۴۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالیانه دو میلیون و ۱۲۷ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۱۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۳۹ نفر فعالیت می کنند.

عابدپور با اشاره به حمایت همه جانب سازمان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن بخصوص صنایع معدنی گفت: برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در استان باید همه دستگاه های اجرایی زمینه و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری را بستر سازی کنند.

کد خبر: ۳۲٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha