۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
اختصاص ۱۰۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی
رییس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص ۱۰۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه- رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری حدود هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به استان اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی، مجید علیوند اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال ۹۵ حدود ۱.۴۶ اسب بخار بر هکتار بود که در اسفند سال گذشته به ۱.۷۴ اسب بخار بر هکتار رسید.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی آذربایجان‌غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد، بیان کرد: با تسهیلات اعطایی در طی سال ۹۸، بهره‌برداران نسبت به خرید ۵۱۰ دستگاه تراکتور، ۱۳ دستگاه کمباین و ۷۸۷ دستگاه ادوات کشاورزی اقدام کردند.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۴۶ هزار و ۳۹۵ دستگاه تراکتور در استان از انواع مختلف در اختیار بخش کشاورزی است و در کنار آن هزار و ۶۸ دستگاه کمباین و ۱۶۲ هزار دستگاه ادوات دنباله‌ بند نیز در این استان فعالیت می‌کند.

وی گفت: در سال جاری نیز حدود هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به استان اختصاص یافته است که تاکنون ۴۵ درصد آن جذب شده‌است.

علیوند با بیان اینکه استفاده از ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر شگرفی دارد، ادامه داد: ۱۳۱ هزار دستگاه از این ادوات در زراعت و باغبانی و بقیه در مرغداری‌ها و در بخش دام و طیور هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده ها می‌شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

کد خبر: ۳۲٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha