۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
تملک بانک ها تداوم رکود اقتصادی را به دنبال دارد
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین:

تملک بانک ها تداوم رکود اقتصادی را به دنبال دارد

قزوین- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: تملک و جانشینی بانک ها در کشور تداوم رکود اقتصادی، مشکلات تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی علیخانی عصر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور در پی وقوع تحریم ها و تنگناهای اقتصادی مسئله مواجهه با بانک هاست. مسئله ای که در پی عدم توان پرداخت واحدها در بدهی های خود  ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در نهایت این چرخه معیوب به تملک و جانشینی تعدادی از بانک ها در واحدهای تولیدی و صنعتی منجر شد که با وجود تاکیدات فراوان کشور بر  ادامه فعالیت این واحدهای تولیدی شاهد این بودیم که بانک نتوانست به صورت تخصصی در عرصه تولید وارد شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین افزود: اگرچه تلاش ما رعایت حقوق هر دو طرف ماجراست اما در تملک بانکها اتفاق گسترده ای که ناخوشایند بود تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی بود که منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارگران شد.

علیخانی گفت: در حال حاضر تاکید جدی سران کشور بر عدم تملک واحدها از سوی بانک ها و احیاء واحدهای تعطیل شده در پی تملک است و این اراده ایجاد شده است تا با این رویه معیوب برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: امروز اجازه نمی دهیم در استان هیچ واحد تولیدی ای به دلیل تملک  بانک به تعطیلی کشانده شود و با جدیت  در مقابل  این مشکل در استان خواهیم ایستاد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری گفت: در استان ۵۳ واحد تولدی به دلیل تملک  بانکی تعطیل شده اند که  امروز در تلاشیم تا این واحدها را دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

کد خبر: ۳۲٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha