۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
وجود انواع مواد معدنی در آذربایجان غربی زمینه ساز جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی
رییس سازمان صمت آذربایجان غربی تاکید کرد؛

وجود انواع مواد معدنی در آذربایجان غربی زمینه ساز جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: وجود ذخایر بالایی از انواع مواد معدنی در استان زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهیا می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی عصر یکشنبه در مراسم کلنگ واحد فرآوری آهن در بوکان گفت: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد و بازگردانی ارزش افزوده حاصله از استخراج و فروش مواد معدنی به استان بخصوص مناطق معدن خیز استان و همچنین استفاده از افراد اهل فن و دارای دانش فنی معدن جهت بهره برداری از معادن و ایجاد اشتغال برای افراد بومی در اولویت کاری سازمان است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی از دو ظرفیت قوی کشاورزی و معدنی برخوردار است که با استفاده از این دو ظرفیت و مزیت می توان به توسعه اقتصادی رسید و همچنین وجود ذخایر بالای انواع مواد معدنی در استان زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهیا می کند.

بابایی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و برای جدا شدن کشور از اقتصاد نفتی، معادن بهترین جایگزین برای نفت است، گفت: معادن یکی از عوامل توسعه کشور است که با ایجاد واحد های فرآوری در منطقه به خصوص در کنار معدن، هم هزینه نهایی را کمتر کرده و هم در ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی که در زندگی مردم محسوس باشد نقش به سزایی ایفا می کند.

وی افزود: معادن آهن با ذخایر خوبی در منطقه وجود دارد ولی نبود یک واحد فرآوری در منطقه و دوری این معادن از واحد های فرآوری، عملاً استخراج و بهره برداری از این معادن را از توجیه اقتصاد دور کرده بود که با راه اندازی این واحد تولیدی بهره برداری از معادن آهن منطقه نیز توجیه پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به کلنگ زنی واحد تولید کنسانتره آهن در سر معدن آهن قالو شیخان مهاباد با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی نیز گفت: این معدن با دارا بودن ۵۰۰ هزار تن ذخیره سنگ آهن هماتیتی و با ایجاد یک واحد فرآوری در سر معدن با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و برای بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال را فراهم می کند.

کد خبر: ۳۲٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha