۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
احراز هویت و اعطای تسهیلات، الکترونیکی خواهد شد
وزیر اقتصاد:

احراز هویت و اعطای تسهیلات، الکترونیکی خواهد شد

دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: برنامه ریزی می‌کنیم تا در همه بانک‌ها به تدریج فرآیند احراز هویت و دریافت تسهیلات، به صورت الکترونیکی انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فرهاد دژپسند امروز در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال افزود: اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، به صورت الکترونیکی در بانک ملی امروز اجرایی می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا به تدریج در بقیه بانک‌ها نیز به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دیجیتالی و هوشمند شدن اقتصاد، به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند گفت: هم اکنون رتبه ایران در فضای کسب و کار در دنیا ۱۴۰ است.

دژپسند افزود: باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و تامین مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید است که دیجیتال و هوشمند سازی اقتصاد به این فرآیند کمک می‌کند؛

بنابراین گزارش محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی نیز در این مراسم گفت: با اجرای این طرح، همه مراحل افتتاح حساب احراز هویت و صدور سفته و همچنین ارائه تسهیلات، بدون حضور در شعبه و از طریق الکترونیکی در مدت کوتاهی انجام می‌شود و مشمولان دریافت تسهیلات کرونا می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در گام بعدی به دارندگان سهام عدالت، اعتباری به میزان ۵ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت تا بتوانند در فروشگاه‌ها از طریق آن خرید انجام دهند.

حسین زاده اضافه کرد: فرآیند دریافت این تسهیلات نیز به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می‌شود و کارت دیجیتالی غیرفیزیکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و از طریق تلفن همراه می‌توانند در فروشگاه‌ها خرید کنند.

مدیرعامل بانک ملی ابراز امیدواری کرد این طرح تا عید غدیر عملیاتی شود.

کد خبر: ۳۲٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha