۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات اعتباری بانکی رونمایی شد
با حضور وزیر اقتصاد؛

نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات اعتباری بانکی رونمایی شد

آیین رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبار دیجیتال با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ظهر امروز در آیین رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبار دیجیتال با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد. بر این اساس از این به بعد سفته‌ها قابلیت صدور الکترونیکی دارد و قراردادهای مبتنی بر سفته می‌تواند به صورت الکترونیکی انجام شود.

همچنین بخش عمده‌ای از ارزیابی اعتباری افراد به شکل نظام‌مند و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در این مراسم گفت: این اقدام در گام نخست برای تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز می‌شود و به سایر تسهیلات تسری خواهد یافت.

محمد علی دهقان دهنوی افزود: دلیل اصلی ضعف در رشد اقتصادی در کشور موضوع تامین مالی است و اگر تنگناهای اعتباری را رفع کنیم بیشترین نقش را در رشد و توسعه دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور این است که اعتبارات به اندازه به دست مردم نمی‌رسد و مردم قادر نیستند دارایی‌های خود را به عنوان وثیقه برای دریافت اعتبارات قرار دهند و فرآیند اعطای اعتبار پیچیدگی و زمان‌بری طولانی دارد.

وی گفت: این طرح یکی از طرح‌ها در راستای راهبرد کلی توسعه اقتصاد هوشمند و گسترش ابزارهای الکترونیکی برای تسهیل فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد است.

کد خبر: ۳۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha