۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
پیگیری خلع ید بهره بردار به دلیل آسیب به کاروانسرای شاه عباسی
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز خبر داد

پیگیری خلع ید بهره بردار به دلیل آسیب به کاروانسرای شاه عباسی

کرج- عبادی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به پیگیری جدی خلع ید بهره بردار کنونی گفت: کاروانسرای شاه عباسی به دلیل بهره برداری نا درست شرایط مناسبی ندارد و آسیب دیده است.

 علی عبادی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: کاروانسرای شاه عباسی در سال ۸۸ براساس ضوابط و قوانین کشور برای مرمت و احیا و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شد که در ازای پرداخت هزینه مرمت تا چند سال از بنا بهره برداری شود و طرح احیا توسط دولت نیز تایید شد.

عبادی با اشاره به اینکه اگر بهره برداری با شرایط مناسبی انجام شود آسیبی به بنا نمی رسد، گفت: اکنون اداره کل دو موضوع را پیگیری می کند یکی در صورت امکان عودت بنا و در اختیار گرفتن آن برای نظارت جامع تر و بهره برداری درست توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و دیگری نیز تعیین بهره بردار با نظارت و تعامل با استان با کاربری های تایید شده است.

وی افزود: اکنون حساسیت ما بیشتر شده و به جد به دنبال خلع ید بهره بردار هستیم که اکنون از طریق حقوقی در حال پیگیری است. قبل از برگزاری نمایشگاه در هفته صنایع دستی بازدید کاملی توسط مدیرکل از بنا انجام شد که متاسفانه آسیب های جدی به بنا مشاهده شد.

عبادی گفت: با توجه به اینکه کاروانسرای شاه عباسی شاخص ترین بنای شهر کرج محسوب می شود این اداره کل کاملا موافق کاربری فرهنگی از جمله صنایع دستی برای این بنای فاخر است.

کد خبر: ۳۲٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha