۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
خطر رکود برای بازار سرمایه؛ واقعیت را باید به مردم گفت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خطر رکود برای بازار سرمایه؛ واقعیت را باید به مردم گفت

شاهرود- اسدی، فعال بورس بابیان اینکه رسانه‌ها باید واقعیت‌های بورس و بازار سرمایه را به مردم بگویند چراکه این معادله یکسر برد و سوی دیگر باخت دارد، گفت: بسیاری کارشناسان معتقد هستند که امکان دارد بازار بورس و سرمایه در آینده نزدیک وارد رکود شود.

رضا اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن گلایه از رویکرد دولت در راستای بورس و بازارهای سرمایه‌ای مانند فرابورس و ... بیان کرد: بورس از سوی دولت یک بازار سرشار از پول و سود شناسانده شد درصورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست.

وی افزود: این تفکری ه دولت در جامعه تزریق کرد سبب شد تا در همین شهرستان شاهرود بسیاری از افراد حتی ماشین و فرش و خانه‌شان را هم بفروشند و وارد بورس شوند درصورتی‌که معقولانه‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس، یک دویستم سرمایه هر فرد است.

فعال بازار بورس در شاهرود ضمن بیان اینکه به ازای هر ۲۰۰ واحد سرمایه‌ای که شما دارید فقط یک واحد آن را باید در بورس بگذارید، تأکید کرد: رؤیا ساختن از بورس سبب شد تا مردم به‌وفور اقدامات احساسی و نامعقول کنند که البته دارای سودهایی هم بوده اما این شرایط اصلاً پایدار نخواهد بود.

اسدی بابیان اینکه همین امروز پیش‌بینی بنده و البته بسیاری دیگر از کارشناسان این است که بورس وارد کانال رکود می‌شود، بیان کرد: این رکود احتمالاً در همین ماه جاری رخ می‌دهد. از سوی دیگر اصلاح شاخص بورس نیز صورت خواهد گرفت درنتیجه طبیعی هم است که دچار رکودی شود.

وی بابیان اینکه کسی که یک و نیم میلیارد تومان تمام زندگی‌اش سرمایه دارد یک میلیارد تومان آن را در بورس قرار داده و خودش حتی خانه هم دیگر ندارد وقتی رکورد بورس ایجاد شود ضرر بیشتری می‌بیند، تاکسی که سرمایه‌گذاری معقولی مثلاً در اندازه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان داشته است، گفت: زیرا دو درصد سرمایه فرد نخست تمام سرمایه و سود افرادی محسوب می‌شود که معقولانه وارد بازار شده‌اند.

این فعال بورس بابیان اینکه امروز خیلی از کارشناسان هشدار می دهند که بازار بورس تا یک جایی سود یا رشد قیمتی آینده سهم‌ها را پیشخور کرده و درنتیجه روند صعودی بازار متوقف می‌شود و یا خوش بینانه درجا خواهد زد، گفت: قطعاً افت و خیزهایی در بازار طی روزهای اخیر شاهد خواهیم بود.

اسدی بیان کرد: من هم با کارشناسان زبده حوزه بازار سرمایه موافق هستم که می‌گویند «نباید در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس به صورت روزانه و ایجاد صف‌های خرید طولانی در برخی از سهام شرکت‌ها باشیم» لذا در نهایت باید گفت علی رغم اینکه بورس امکان دارد با رکودی مواجه شود اما همچنان هم می‌تواند بازار خوبی برای فعالیت باشد.

کد خبر: ۳۲٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha