۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیاردی در پروژه‌های گردشگری خراسان شمالی
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیاردی در پروژه‌های گردشگری خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال، بیش از ۳۸ میلیارد ریال برای پروژه‌های در حال ساخت بخش گردشگری سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از مجموع ۳۸ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در مراکز گردشگری استان، ۳۵ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و سه میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال مربوط به بخش خصوصی بوده است.

وی میزان اشتغال ایجادشده از طرح‌های گردشگری را ۹۳ نفر در سه ماه نخست سال جاری برشمرد و افزود: همچنین در این مدت، ۳۵ میلیارد ریال به متقاضیان بخش گردشگری تسهیلات پرداخت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان، تصریح کرد: این تأسیسات ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر رادارند.

یزدان پناه گفت: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و مسافرت پرهیز کنند.

کد خبر: ۳۲٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha