۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
چرخ حرکت توسعه کشور به واسطه فشارها و تحریم‌ها نباید کند شود
وزیر راه و شهرسازی:

چرخ حرکت توسعه کشور به واسطه فشارها و تحریم‌ها نباید کند شود

اسلامی، وزیر راه و شهرسازیی در مراسم رونمایی از برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی گفت: توجه به تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به یک باور تبدیل شده چرا که چرخ حرکت توسعه ایران به واسطه تحریم‌ها نباید کند شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ششم مرداد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آئین رونمایی از برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل، با اشاره به این موضوع که توجه به تولید و ظرفیت‌های داخلی کشور به یک باور و فرهنگ سازمانی در این وزارتخانه تبدیل شده است، افزود: در این چارچوب، روز گذشته چهارمین مرحله تولیدات داخل حوزه ریلی در راه‌آهن توسط صنایع سازنده تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: امروز هم در بخش مراقبت‌های پروازی و ناوبری برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نخستین برج مراقبت موبایلی پیشرفت کشور که توسط شرکت صاایران ساخته شده است، تحویل این شرکت شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: توجه به ساخت تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که چرخ حرکت توسعه کشور به واسطه فشارهای طاقت‌فرسا و تحریم‌ها نباید کند شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل همواره از فرصت تحریم‌ها باید برای جهش استفاده شود تا با فناوری‌های بکار گرفته شده، تجهیز و توسعه فرودگاه‌ها با سرعت بالاتر و اطمینان بیشتری تحصیل شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک به همه دست‌اندرکاران در تولید این سامانه گفت: در این زمینه سفارش‌های بیشتری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواشناسی بابت بهره‌گیری از رادار و سیستم‌های مراقبت پرواز در اختیار صاایران گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این نقطه آغازی است که بتوان به صورت گسترده‌تر در همه ابعاد حوزه‌های حمل و نقل در جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از ظرفیت‌های داخل، بهره برده شود و به سمت یک سیستم یکپارچه و هوشمند حمل و نقل در کشور حرکت کنیم.
 
رونمایی از نخستین برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخلی
نخستین برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل، با حضور وزرای دفاع، راه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و مدیرعامل صاایران رونمایی می‌شود.

محمد امیرانی معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این باره گفت: این اتفاق در سال جهش تولید و با وجود کمبود اعتبار و مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا روی خواهد داد و نشان از عزم جدی متخصصان داخلی و حضور پرقوت شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریم دارد.

وی افزود: حدود ۱۸ ماه پیش با شرکت صاایران قرارداد راه اندازی ۵ برج موبایل منعقد شد و اکنون قرار است از نخستین برج موبایل آماده شده مورد بهره برداری قرار گیرد.

امیرانی در خصوص هزینه تولید برج‌های مراقبت پرواز سیاری داخلی گفت: در حالی که هزینه ساخت پنج برج مراقبت داخلی در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، برای تامین هر یک از این برج‌ها از شرکت‌های خارجی باید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه متقبل می‌شدیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: اکنون تنها برج مراقبت پرواز سیار کشور که از شرکت کانادایی در سنوات گذشته خریداری شده فرسوده شده وکارایی لازم برای شرایط بحرانی یا خاص را ندارد.

کد خبر: ۳۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha