۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
لزوم نظارت جدی مجلس بر عملکرد مالی دولت
دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد

لزوم نظارت جدی مجلس بر عملکرد مالی دولت

کامیار، دادستان دیوان محاسبات با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مردم باید مطمئن باشند که مجلس در نظارت بر عملکرد مالی دولت در بخش درآمدی و هزینه‌ها جدی است.

به گزارش بازار به نقل از  صدا و سیما، علی کامیار دادستان جدید دیوان محاسبات در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دیوان محاسبات، تصریح کرد: هدف گیری اصلی دشمن بر هم زدن نظام اقتصادی کشورمان است، اگر صبر و مقاومت مردم و هوشیاری سیاسی و تبعیت آنان از راهنمایی‌های مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب نبود، مطمئنا دشمن تا کنون به اهداف خود رسیده بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز دولتی بودن و وابستگی به دولت از اشکالات مهم اقتصاد کشور است که اگر همگی متفق القول باشیم، باید اذعان کنیم که اگر دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور درست عمل کنند روند اقتصادی کشور نیز در مسیر درست و صحیح قرار خواهد گرفت.

کامیار نظارت بر عملکرد مالی دولت را یکی از وظایف مهم دیوان محاسبات خواند و گفت: مردم انتظار دارند که مجلس اطمینان بخشی فوق العاده‌ای در اصلاح نظام اقتصادی به آن‌ها بدهد به طوری که هر روز شاهد نوسان قیمتی و بی ثباتی اقتصادی و رشد بیکاری نباشند.

دادستان دیوان محاسبات افزود: مردم باید مطمئن باشند که مجلس در نظارت بر عملکرد مالی دولت در بخش درآمدی و هزینه‌ها جدی است و دولت نیز صادقانه و شفاف مطابق قوانین عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم و بزرگی دولت در حال حاضر این بزرگی مانع تصمیم گیری به موقع و به هنگام شده و مردم را گرفتار کرده و تبعات نامطلوبی به بار آورده است.

کامیار گفت: برای برون رفت از این شرایط نیاز به درایت مجلس در راستای کمک و تقویت دولت و همچنین تقویت نظارت بر عملکرد مالی و محاسباتی دولت داریم و این مقدور نیست مگر از طریق دیوان محاسبات.

کد خبر: ۳۲٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha