۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
افزایش ۱۵درصدی ترانزیت خارجی از گمرک نوردوز در سال ۹۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

افزایش ۱۵درصدی ترانزیت خارجی از گمرک نوردوز در سال ۹۸

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارزش ریالی ترانزیت خارجی از گمرک نوردوز در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان ارزش ارزی صادرات از گمرک نوردوز را در سال ۹۷ حدود ۲۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ ارزش ارزی صادرات گمرک نوردوز با ۱۵ درصد افزایش به ۲۷۵ میلیون دلار رسید.

وی، از افزایش بیش از ۴۵۰ درصدی ترازیت از نوردوز به منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: درحالی که در سال ۹۷ افزون بر ۲۲۷۲ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۰۰هزار دلار از نوردوز به منطقه آزاد ارس ترازیت شده بود، این رقم در سال ۹۸ با افزایش بیش از ۴۵۰درصدی به عدد هفت میلیون و ۶۸۰ هزار دلار رسید.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز در سال ۹۸ شاهد افزایش ۸۷ درصدی ترانزیت کالا از نورودوز به منطقه آزاد ارس بودیم.

نریمان در خصوص صادرات چمدانی از گمرک نوردوز هم گفت: در سال گذشته ۳۴۲۵ تن کالا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار، از این گمرک به شکل چمدانی صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش ورود مسافران خارجی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، اعلام کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۹۱ هزار تبعه خارجی از گمرک نوردوز وارد کشور شدند که با توجه به ورود ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۷، شاهد افزایش ۱۶ درصدی در این رابطه بودیم.

نریمان اضافه کرد: در زمینه مسافران خروجی نیز روند رو به رشد داشتیم و در سال گذشته ۱۱۳ هزار مسافر ایرانی و ۱۹۰ هزار مسافر خارجی از گمرک نوردوز خارج شدند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۹۷ برابر با ۷۷ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و ۱۶۲ هزار مسافر خارجی بود.

کد خبر: ۳۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha