۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
مصالح ساختمانی تولید شده در استان ایلام غیر استاندارد است
مدیرکل استاندارد ایلام:

مصالح ساختمانی تولید شده در استان ایلام غیر استاندارد است

ایلام- همتی، مدیرکل استاندارد ایلام گفت: برخی مصالح ساختمانی تولید شده در استان مثل تیرچه و بلوک‌ها استاندارد نیستند.

مهناز همتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به موضوع الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی تیرچه و بلوک و .. اشاره کرد و در خصوص روش غیر استاندارد ساخت خرپای فلزی تیرچه و تیرچه خرپایی توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: مطابق استاندارد شماره ۱_۲۹۰۹ تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است و این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما متاسفانه با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه در اواسط سال گذشته حرکت های مناسبی در راستای صنعتی سازی تیرچه انجام شده است، افزود: متاسفانه سرعت پیشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند بوده به طوری که هنوز این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشده است.

مدیرکل استاندارد ایلام خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتی تیرچه شد تا بتوان مقداری از دغدغه های بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی، باید در ساخت و سازها در به کارگیری مصالح استاندارد از جمله تیرچه اهتمام و توجه ویژه داشته و مسئولان مربوطه را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کنند.

کد خبر: ۳۲٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha