۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کاهش ۹۹ درصدی واردات و رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

کاهش ۹۹ درصدی واردات و رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

بیرجند- خاشی، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از کاهش ۹۹ درصدی واردات و رشد ۹۸ درصدی صادرات از مرزهای استان طی چهارماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

محمدعلی خاشی در گفت و گو با بازار با اشاره به واردات سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ دلار به وزن ۹۷ تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه تغییری نداشته اما از نظر ارزش ۹۹ درصد و به لحاظ وزن ۸۵ درصد کاهش داشته است.

خاشی اظهار کرد: بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی و ماسک عمده اقلام وارداتی به استان بوده است.

بنا به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی این اقلام از کشورهای همسایه وارد استان شده است.

وی با اشاره به امانات پستی در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش هزار و ۲۰۰ دلار به وزن ۹۷ کیلوگرم تشکیل شده است.

کاهش ۲۱ درصدی واردات
مدیرکل گمرک خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۷۹ درصد، از نظر ارزش ۲۱ درصد و از نظر وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

خاشی بیان کرد: خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه عمده کالاهای صادره شده  در سال جاری بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش دو هزار و ۱۷۵ دلار دلار به وزن ۴۲ کیلوگرم تشکیل شده است.

خاشی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه ۱۳۳ درصد، از نظر ارزش ۵۰۶ درصد و از نظر وزن سه هزار و ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان، سنگاپور و... بوده است.  

خروج ۵۷۹ مسافر در چهارماهه
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره خدمات مسافری سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال به ۶۴۹ نفر مسافر ورودی و ۵۷۹ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

خاشی ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۹۰ درصد و مسافرین خروجی ۸۸ درصد کاهش داشته و فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

وی با اشاره به ترانزیت کالا در سال جاری بیان کرد: در چهار ماهه امسال تعداد هزار و ۶۳۸ دستگاه کامیون به وزن۴۳ هزار و ۸۷۰ تن ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا
وی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون ۱۱ هزار و ۶۰۰ درصد و از نظر وزن۱۲ هزار و ۴۵۶ درصد افزایش داشته است.

خاشی با اشاره به عملکرد چهارماهه نخست سال جاری بیان کرد: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۱۸۶ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۴۹ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۸ درصد و از لحاظ وزن ۴۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۲٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha