۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کرونا ۹۳ میلیارد تومان به حوزه گردشگری لرستان خسارت وارد کرد
معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

کرونا ۹۳ میلیارد تومان به حوزه گردشگری لرستان خسارت وارد کرد

لرستان- فلاح وند، معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه کرونا ۹۳میلیارد تومان به حوزه گردشگری لرستان خسارت وارد کرده است گفت: ۸۵ درصد فعالان حوزه گردشگری لرستان تعدیل شده‌اند.

اسکندر فلاح‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استارت اولیه رکود و مرگ گردشگری از فروردین سال ۹۸ زده شد و بحث گردشگری در کل کشور تحت شعاع قرار گرفت و در حال حاضر نیز با شیوع کرونا حوزه گردشگری به کلی در رکورد مطلق قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود اینکه هر سال در ایام نوروز روزانه حدود ۲۰ تا 22 هزار نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید می‌کردند اما متاسفانه ایام نوروز امسال این اثر تاریخی هیچگونه بازدید کننده‌ای نداشته و درب قلعه فلک الافلاک بسته بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر تمام تاسیسات گردشگری استان تعطیل است و تمام تورهای گردشگری، دفاتر خدماتی مسافرتی و سفره‌خانه‌ها همگی تعطیل هستند.

وی بیان کرد: طی هفته اخیر با رایزانی‌های انجام شده فقط چند مورد از تاسیسات گردشگری استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.

فلاح‌وند تصریح کرد: تنها قشری که بیشترین آسیب را در بحث کرونا دیده حوزه گردشگری است، با توجه به اینکه استان لرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته، بیشترین ضرر را در بحث گردشگری متحمل شده است.

وی اظهار کرد: خیلی از متخصصان بهداشت و سلامت نظرشان این است که باید با کرونا زندگی کنیم ولی این بحث زمانی عملی می‌شود که راهکاری برای این قضیه پیدا کنیم که از این رکورد خارج شویم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: اولویت ما سلامت مردم است بنابراین کسانی که از مصوبات ستاد کرونا تخطی کنند قطعا با این گونه افراد برخورد می‌کنیم و به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: تا تیر ماه امسال بر اثر شیوع کرونا ۹۳میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان خسارت وارد شده است، حدود ۸۰تا ۸۵درصد تعدیل نیرو داشته‌ایم و فشارهای روانی و اجتماعی زیادی به این افراد وارد شده است.

فلاح وند عنوان کرد: تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا این افراد از بیمه بیکاری استفاده کنند، کسانی که بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند و از کار برکنار نشده‌اند تسهیلات ۱۲ میلیونی با سود ۱۲ درصد دریافت می‌کنند؛ برای کسانی که بیمه نشده‌اند تسهیلات شش میلیونی با بازپرداخت ۲۴ماهه در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۳۲٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha