۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
مرز تجاری چذابه پس از ۵ ماه بازگشایی شد

مرز تجاری چذابه پس از ۵ ماه بازگشایی شد

صبح امروز، پنجم مردادماه، بالاخره مرز چذابه، به عنوان آخرین گذرگاه رسمی ایران و عراق که از ۵ ماه پیش به واسطه شیوع کرونا مسدود شده بود باز گشایی شد. این مرز همه روزه، به غیر از روزهای تعطیل رسمی برای صادرات کالا باز خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مرز تجاری چذابه بازگشایی شد و حمید سیلاوی، فرماندار دشت ‌آزادگان از آغاز فعالیت‌های تجاری در این مرز خبر داد. این مرز تجاری بعد از پنج ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، صبح امروز به روی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی ایران به عراق باز شد.

گذرگاه مرزی و تجاری چذابه در۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز قرار داد؛ به گفته سیلاوی این مرز پس از اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در دو سوی مرز پس از توافق کامل با طرف عراقی فعال شده است. همچنین گمرک، پایانه، مرزبانی و گذرنامه در پایانه مرزی چذابه فعال شده  است.

مرز تجاری چذابه در طول هفته به غیر از روزهای تعطیل رسمی باز خواهد بود. همچنین مرز تجاری شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از هیجدهم تیرماه به صورت دو روز در هفته بازگشایی شده است.

اواخر خردادماه بود که در نشست مشترک مسئولان گمرک ایران و عراق درباره بازگشایی مرز تجاری چذابه گفته شد و در نهایت این توافق در پنجم مردادماه عملیاتی شد. قبل از آن تجار جنوب کالاهای خود را از مرز پرویزخان و باشماق به عراق صادر می‌کردند و این جابه‌جایی کالا هزینه حمل و نقل صادراتی را بالاتر برده بود.

از مجموع ۳۱ مرز تجاری ایران با کشورهای همسایه، تاکنون ۲۱ مرز باز شده و مرز تجاری چذابه بیست و دومین گذرگاه مرزی کشور است که برای صادرات کالا به عراق بازگشایی شده است.

کد خبر: ۳۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha