۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
سالیانه ۴ هزار تن انبه در شهرستان «راسک» تولید می‌شود
فرماندار راسک:

سالیانه ۴ هزار تن انبه در شهرستان «راسک» تولید می‌شود

زاهدان - کدخدا، فرماندار راسک با اشاره به اینکه بزرگترین نهالستان‌های تولید میوه های گرمسیری با ظرفیت ۶۰۰ هزار اصله نهال در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: سالیانه چهار هزار تن انبه فقط در شهرستان راسک تولید می شود.

سلیم کدخدا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری دارد و به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نهالستان های تولید میوه های گرمسیری با ظرفیت ۶۰۰ هزار اصله نهال در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: سالیانه ۴ هزار تن انبه فقط در شهرستان راسک تولید می شود.

فرماندار راسک تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر منطقه می توان از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کردکه این مهم نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.

وی گفت: ظرفیت های بخش کشاورزی می توانند، به جذب گردشگر و سرمایه گذار کمک کنند، همچنین می توان با برگزاری جشنواره های میوه های گرمسیری بستر را برای معرفی و فروش میوه های تازه یا فرآوری شده فراهم کرد.

کد خدا با تاکید بر حمایت دستگاه‌های متولی از برگزاری جشنواره ها، افزود: جشنواره غذاهای محلی نیز از جمله پیشنهاداتی است که می تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی ایفا کند.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha