۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۱۰ مورد سوانح دریایی و نقص فنی در آب‌های بوشهر اتفاق افتاده است
در چهارماهه ابتدایی ۹۹؛

۱۰ مورد سوانح دریایی و نقص فنی در آب‌های بوشهر اتفاق افتاده است

بوشهر- قاسمی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهارماهه ابتدایی امسال ۱۰ مورد سوانح دریایی و نقص فنی در آب‌های استان بوشهر اتفاق افتاده است.

محمدقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پاسخ به ۴۳ مورد وضعیت اعلام اضطرار و درخواست امداد و نجات در چهارماهه ابتدایی امسال ازجمله عملکرد تیم‌های امداد نجات در چهارماهه ابتدایی امسال بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۳ موردنیاز پزشکی و ۱۰ مورد آن نیز مرتبط به سوانح دریایی و نقص فنی بوده است، اضافه کرد: چهار مورد آب‌گرفتگی و شش مورد نیز آتش‌سوزی و نقص فنی شناورها ازجمله موارد سوانح دریایی این چهارماهه بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سوانح دریایی اتفاق افتاده شامل پنج مورد مربوط به شناورهای سنتی (پنج مورد)، یک مورد نفت‌کش و چهار مورد نیز مربوط به سایر قایق‌های تفریحی و صیادی بوده است.

قاسمی تصریح کرد: چهار مورد در منطقه بوشهر و همچنین عسلویه و عامری هر کدام دو مورد، و خارگ و دیلم نیز هر کدام‌یک مورد بیش‌ترین آمار بروز اضطرار دریایی را داشته‌اند.

وی گفت: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جستجو و نجات (با استقرار شش فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) ازجمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

به گزارش خبرنگار بازار، پایگاه‌های جست‌وجو و نجات استان در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌شماره به این مهم اختصاص‌یافته است.

کد خبر: ۳۱٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha