۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
تولید مرغ در گلستان ۶ درصد افزایش داشت/ ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی در ماه
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان:

تولید مرغ در گلستان ۶ درصد افزایش داشت/ ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی در ماه

گرگان- تاشی، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۷۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد، گفت: میزان تولید مرغ در گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش یافت.

حبیب الله تاشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور است و در رتبه دوم تولید پس از مازندران قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده در سال گذشته ۲۹۶ هزار تن مرغ در استان تولید شد، افزود: ۲۳۷ هزار تن از مجموع ۲۹۶ هزار تن مرغ تولیدی گلستان توسط  وزارتخانه تایید شد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان توضیح داد: طبق برآوردها و اطلاعات حاصل از سامانه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از جوجه‌ریزی انجام شده در واحدهای مرغداری استان در سامانه ثبت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در هر ماه میانگین ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، ادامه داد: ۹۷۱ واحد مرغداری در گلستان فعال است و استان ظرفیت تولید ۲۹ میلیون قطعه مرغ را داراست.

وی با تأکید بر اینکه افزایش کمی تولید طیور در سالجاری در دستور کار نیست، تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۷۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

تاشی اضافه کرد: انتظار می‌رفت با کاهش قیمت مرغ در بازار در ماه‌های نخست سال میزان تولید گوشت مرغ در استان کاهش یابد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و تولید نه تنها کاهش نداشت بلکه شش درصد هم افزایش یافت.

کد خبر: ۳۱٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha