۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
 چاه های مازندران ۱.۳ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی را می بلعند
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

چاه های مازندران ۱.۳ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی را می بلعند

ساری - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: ۱۴۸ هزار حلقه چاه یک میلیارد و ۳۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان را برداشت می‌کنند.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود بیش از ۱۴۸ هزار حلقه چاه آب در استان اظهار داشت: این چاه ها حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب از آب های زیرزمینی را برداشت می کنند.

وی افت کیفیت آبخوان ها را از چالش های فراروی برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی برشمرد و گفت: در حالی که ۲۰ درصد چاه های کشور در استان حفر شده اما سه درصد آب های زیرزمینی را برداشت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با عنوان اینکه سطح آب های زیرزمینی استان افت کرده است، تصریح کرد: ۹۷ درصد چاه های موجود مربوط به بخش کشاورزی است و باید نسبت به حفاظت از منابع آب های زیرزمینی تلاش کنیم.

یخکشی، میزان استفاده آب چاه در بخش کشاورزی را ۹۰۰ میلیون مترمکعب در سال بیان کرد و گفت: مدیریت و نظارت در بخش آب های زیرزمینی نیازمند مشارکت همه مردم است.

وی یادآور شد: بهره برداری از منابع آب های زیرزمینی باید با شناخت از تشکیلات زمین شناسی صورت گیرد زیرا سنگ کف آب خوان های ما، رس و آب شور است.

کد خبر: ۳٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha