۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۴۶ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی در لرستان اختصاص یافت
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۴۶ میلیارد اعتبار برای راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی در لرستان اختصاص یافت

لرستان- حسنی مقدم، رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۶ میلیارد تومان اعتبار جهت راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در سطح استان اختصاص یافته است.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۶۸ تن بذر آبی و ۱۱ هزار و ۵۶۱ تن بذر دیم گندم در استان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۸ هزار تن بذر گندم در ارقام مختلف برای فرآوری و آماده سازی کشت در سال زراعی جاری خریداری شود.

وی افزود: مقدار دو هزار و ۱۵۰ تن بذر جو شامل هزار و ۳۳۳ تن بذر آبی جو و ۸۱۶ تن بذر دیم جو خریداری شده که این مقدار بذر توسط ۱۱ شرکت دارای مجوز تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص مبلغ ۴۶ میلیارد تومان اعتبار جهت راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه پمپاژ در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار از محل اعتبارات سیل ماده ۱۰ مدیریت بحران جهت راه‌اندازی ایستگاههای پمپاژ سرنجه زیودار، ملیون، جلگه خلج، رنگین بان و آمیران پلدختر، کلین و دیلاوند کوهدشت، زوران چم و میشاخور چگنی، چغا هروشی خرم‌آباد ، چم تکله سلسله و گرمه خانی نورآباد اختصاص یافته است که با بهره‌برداری از این ایستگاه های پمپاژ حدود سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به آبی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این ایستگاه‌های پمپاژ تکمیل و به بهره‌برداری برسند؛ در بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ عمدتاً سه مشکل وجود دارد، مشکل اول فنی یا تخصصی است که با قید اولویت لازم است این مشکلات حل شود مشکل دیگر کمبود اعتبار این پروژه‌ها بوده که در این مورد خاص تأمین اعتبار شده است و در زمینه مشکل اجتماعی لازم است با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه مشکلات بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ رفع گردد تا بهره‌برداران از نعمت آب کشاورزی در راستای افزایش تولید بهره‌مند شوند.

حسنی مقدم با اشاره به استعداد استان در حوزه شیلات و باغبانی تصریح کرد: پیگیری لازم برای بخش تحقیقات شیلات و همچنین بخش تحقیقات باغبانی انجام می‌شود، باید در راستای طرح یاوران تولید اولویت‌ها و مشکلات زیربخش‌های باغبانی و زراعت، دام و طیور آبزیان آب وخاک، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و غذایی احصاء و راه حل‌های رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه شود.

کد خبر: ۳۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha