۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
پتانسیل ویژه شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تاکید کرد؛

پتانسیل ویژه شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی

ارومیه- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بر پتانسیل های ویژه شرکت های دانش بنیان استان در بخش کشاورزی تاکید کرده و خواستار حمایت از این ظرفیت ها شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد نیکبخت عصر شنبه در دیدار با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در محل این سازمان اظهار داشت: پارک علم و فناوری محیطی برای کسب و کار است که پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فلسفه وجودی خود را بسترسازی برای ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق علم و فناوری می داند.

وی ادامه داد: در این مجموعه  انواع محصولات دانش بنیان تولید می شود که به سایر استان ها صادر می شوند اما متاسفانه استان  خودمان از پتانسیل فناوران موجود بی بهره است.

نیکبخت افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند در شتابدهی به توسعه استان مخصوصا بخش کشاورزی بسیار موثر باشند.

تولید ۶ درصد محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه، توجه به ترویج محصولات دانش بنیان برای کشاورزان جهت جایگزینی با روش های سنتی و افزایش بهره وری را مورد تاکید قرار داد و گفت : استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی در این زمینه می تواند کارگشا باشد که شرکت های دانش بنیان و فناور ظرفیت های ویژه ای برای توسعه استان دارند.

غلامعلی مرادی  با بیان اینکه شش درصد محصولات کشاورزی کشور درآذربایجان غربی تولید می شود، افزود: ما از برگزاری دوره های مهارتی برای ترویج یافته های جدید علمی در بین  بهره برداران بخش کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری استقبال می کنیم.

کد خبر: ۳۱٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha