۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
نظارت دقیق بر نحوه توزیع ماسک در داروخانه‌های قم
فرماندار قم تأکید کرد؛

نظارت دقیق بر نحوه توزیع ماسک در داروخانه‌های قم

قم - حیدری، فرماندار قم با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد: نظارت جدی و دقیق بر توزیع این کالا در داروخانه‌های قم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی حیدری فرماندار قم به همراهی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم و همچنین محمد حضوری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از نحوه عرضه ماسک در داروخانه‌های قم بازدید کردند.

فرماندار قم در این بازدید از نظارت جدی بر نحوه توزیع ماسک در داروخانه های قم خبر داد و گفت: باید با حذف واسطه‌ها از عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

در این بازدید نحوه تهیه و توزیع ماسک در داروخانه‌های منتخب مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا استان، ماسک در بسته‌های پنج عددی فقط در اختیار مصرف کننده واقعی قرار بگیرد.

همچنین داروخانه‌ها ملزم شدند هنگام فروش ماسک به مشتری رسید صندوق فروش ارائه نمایند تا کنترل و بازرسی برای حذف واسطه‌ها از بازار با دقت بیشتری انجام شود.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که هفته قبل در استانداری قم برگزار شد، وجود واسطه‌ها و عرضه خارج از شبکه از مهمترین آسیب‌های توزیع ماسک در قم اعلام شده بود.

همچنین با توجه به اینکه ماسک در قم با قیمتی کمتر از شهرهای اطراف عرضه می‌شود برخی ماسک را برای توزیع در شهرهای دیگر خریداری می‌کنند.

هم اکنون ماسک در داروخانه‌های منتخب در قم به قیمت یک هزار تومان در بسته‌های پنج عددی توزیع می‌شود.

استاندار قم نیز از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماسک در این استان به روزانه ۲۵۰ هزار عدد خبر داده است.

کد خبر: ۳۱٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha