۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
خود اتکائی صنعتی و کاهش ارزبری از مهمترین سیاست های دولت
معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد

خود اتکائی صنعتی و کاهش ارزبری از مهمترین سیاست های دولت

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن بازید از صندوق توسعه صنایع دریایی، طی نشستی با مدیران این صندوق حمایتی خواستار اتخاذ سیاست راهبردی در راستای توسعه داخلی سازی در صنایع دریایی شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با تشریح اولویت های وزارت صمت در تحقق توسعه ساخت داخل گفت: صنایع دریایی در کشور از ظرفیت های متعددی برخوردار است و ضروری است، توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت بیش از گذشته مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت خود اتکائی صنعتی و کاهش ارزبری را از مهمترین سیاست های دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: سرمایه صندوق با توجه با سیاستگذاری کلان صنعتی و ضرورت توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت باید افزایش یابد تا امکان اجرای برنامه های راهبردی در این بخش با محوریت خود اتکائی صنعتی وارد فاز اجرایی شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی با شناسایی گلوگاه ها و تجهیزات وارداتی در این صنعت می تواند با تشکیل کنسرسیومی از تامین کنندگان و قطعه سازان این بخش اقدام به تولید تجهیزات مهم و کلیدی نظیر ساخت موتورها در حوزه شناورسازی و یا توسعه سیستم های ناوبری را پیگیری نماید.

وی افزود: در مرحله ابتدایی با شناسایی پتانسیل های موجود در این صنعت، چند پروژه مهم و زیر ساختی در حوزه داخلی سازی را در دستور کار قراردهید و تمام امکانات صندوق را در راستای تحقق این پروژه ها بکار بگیرید.

سهیل معمار باشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در این نشست تدوین برنامه راهبردی توسعه صنایع دریایی را یکی از مهمترین اولویت های این صندوق برشمرد و خواستار حضور فعال این صندوق در جهت جذب اعتبارات برای حمایت از توسعه داخلی سازی در صنایع دریایی شد.

وی افزود: با هدفگذاری پروژه های زیر ساختی و کلیدی در این صنعت جذب اعتبارات در سطح کلان با همکاری نهادهای تصمیم گیر امکان پذیر خواهد و تحقق این مهم نیازمند حضور فعال صندوق در شرایط کنونی است.

گفتنی است در این نشست، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی و مدیران این مجموعه با تشریح سیاست های اجرایی صندوق از تدوین برنامه راهبردی تا افق ۱۴۰۴ خبردادند و خواستار اتخاذ تمهیداتی برای افزایش سرمایه صندوق شدند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ارتقاء جایگاه این صندوق را مستلزم تزریق سرمایه برشمرد و خواستار حمایت مراجع تصمیم ساز از این صندوق زیر بنایی شد.

کد خبر: ۳۱٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha