۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در اردبیل؛ ۵۰۰ واحد مسکن برای مهندسان احداث می‌شود
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در اردبیل؛ ۵۰۰ واحد مسکن برای مهندسان احداث می‌شود

اردبیل - رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل گفت: صندوق مشترک نظام‌مهندسی قرار است ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید را در استان انجام دهد.

بازار؛ گروه استان ها: میر محمد سیدهاشمی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در نشست اخیری که در شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی داشتیم قرار شد سرمایه‌گذاری مشترک از طریق صندوق نظام‌مهندسی در استان‌ها اتفاق بیفتد که پیشنهاد کردیم در سرعین نیز این سرمایه‌گذاری در قالب کمپ یا خانه مهندسان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با احداث خانه مهندسان در سرعین که در بلوک مجزا برای هر استان اتفاق خواهد افتاد و همچنین دایر شدن آب‌درمانی عمومی و اختصاصی مهندسان سعی داریم تا از طریق این صندوق منابع بیشتری را باهدف توسعه شهر سرعین و تحولات اقتصادی آن رقم بخورد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در شهر گردشگری سرعین
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: در جلسه مشترکی که رئیس سازمان نظام‌مهندسی با استاندار اردبیل داشتند توافق اولیه انجام شد تا با سفر قریب‌الوقوع مدیرعامل صندوق مشترک مقدمات سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی در شهر گردشگری سرعین فراهم آید.

سیدهاشمی بیان کرد: اجرای این پروژه مشارکتی علاوه بر فراهم کردن اشتغال مهندسان و افزایش توان سرمایه‌گذاری در استان بستری را فراهم می‌آورد تا جاذبه‌های گردشگری استان از طریق مهندسان به تمام نقاط کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: این گام خیر برای استان اردبیل مفید و مؤثر خواهد بود و بازتاب خوبی را در سطح کشور و نظامات مهندسی ساختمان به همراه خواهد داشت.

سهم ویژه مهندسان از طرح اقدام ملی مسکن
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل ادامه داد: ۲ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی اجرا می‌شود که این کار را راه و شهرسازی، ستاد اجرایی فرمان امام و برخی شرکت‌های تعاونی اجرایی و عملیاتی خواهند کرد.

سیدهاشمی اضافه کرد: در جلسه شورای مسکن به استاندار اردبیل پیشنهاد کردیم تا خدمات فنی – مهندسی را در ساخت این واحدها به‌نظام مهندسی بسپارند و در کنار ارائه تخفیفات ویژه برای همشهریان جامعه مهندسان نیز از این طرح بی‌نصیب نشوند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کردیم در قالب یک سایت مجزا ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن به نظام‌مهندسی اختصاص داده شود تا در کنار طراحی و نظارت بر سایر پروژه‌ها این مجموعه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

اجازه نخواهیم داد تا در اقدام ملی مسکن تجربه تلخ گذشته تکرار شود
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با اولویت اعضای نظام‌مهندسی واجد شرایط برای خانه‌دار شدن مشخص شوند تا متناسب با این آمار واحدهای مسکونی احداث و در اختیار اعضا قرار گیرد.

سیدهاشمی اظهار کرد: این طرح که به‌صورت پایلوت در اردبیل شروع‌شده با استقبال سایر نظامات مهندسی روبرو شده به‌طوری‌که شورای مرکزی تصمیم گرفته تا در همه نقاط کشور این کار مهم و ارزشمند را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با نهایی شدن این موضوع در شورای مسکن استان وارد فازهای اجرایی و عملیاتی شویم تا جامعه مهندسی نیز از مزایای طرح اقدام ملی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل گفت: تجربه مسکن مهر را که گاه تلخ و گاه شیرین بوده در اجرای این پروژه موردبررسی و دقت نظر قرار خواهیم داد وسعی‌مان بر این خواهد بود تا با تشکیل کمیته اقدام ملی مسکن در نظام‌مهندسی نقص و کاستی‌های گذشته را رفع کنیم.

سیدهاشمی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد تا در اقدام ملی مسکن تجربه تلخ گذشته تکرار شود و ۱۰۰ درصد در بحث طراحی، نظارت و اجرا ایرادات و اشکالات مسکن مهر رفع خواهد شد.

رکودی در حوزه مسکن نمی‌بینم
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل در ادامه بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ساخت‌وساز در استان اردبیل با جهش قابل قبولی روبرو بوده و در دو سال اخیر ۵۰ درصد ساخت‌وسازها افزایش‌یافته است.

سیدهاشمی گفت: در سه‌ماهه اول امسال آمار ساخت‌وسازها با کل آمار سال ۹۶ برابری می‌کند و از همین روی باید گفت؛ رکودی در حوزه مسکن در استان اردبیل وجود ندارد.

وی به آمار بالای ساخت‌وسازها و استفاده از ظرفیت مهندسان به شکل کامل در این بخش اشاره کرد و افزود: در برخی از رشته‌ها حتی بالاتر از ظرفیت مهندسان کار و فعالیت تعریف‌شده و بالاتر از حد طبیعی ظرفیت اجرایی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل تصریح کرد: ۶۵ پرونده در دست اقدام است که با صدور مجوزهای قانونی این تعداد نیز بر میانگین ساخت‌وسازها در استان اردبیل افزوده خواهد شد.

سیدهاشمی به تعادل عرضه و تقاضای مسکن نیز اشاره کرد و گفت: ما مسکن بلااستفاده‌ای نداریم بلکه عرضه و تقاضا به شکل درست اتفاق می‌افتد و فروش نیز مطلوب است.

ضرورت برنامه ریزی برای استفاده از نماهای ایرانی – اسلامی برای ساختمان
وی در مورد نماهای ساختمانی نیز اظهار کرد: در این زمینه گلایه‌هایی وجود دارد که نماهای ساختمانی همخوانی با اقلیم و شرایط فرهنگی و هویتی اردبیل ندارند اما اجرای این نماها خواست مردم است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌هایی را با شهرداری و کمیته سیماومنظر شهری انجام دادیم و تصمیم بر این است تا یک برنامه مشخص در این حوزه ارائه شود تا وضعیت نه‌چندان مطلوبی که در این حوزه وجود دارد سروسامان یافته و شهروندان از نماهای ایرانی – اسلامی بیشتر استفاده کنند.

کد خبر: ۳۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha