۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
روابط تجاری ایران و هند تسهیل شود
عضو اتاق بازرگانی ایران و هند:

روابط تجاری ایران و هند تسهیل شود

آبادان- زارعی، عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند گفت: تسهیل روابط تجاری ایران و هند باید با جدیت‌ دنبال شود.

احمد زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای توسعه روابط غیر نفتی بین ایران و هند می‌توان سبد معاملاتی که اکنون بین دو کشور تعریف شده، بزرگتر ساخت و کالاهای بیشتر و متنوع‌تری به آن وارد کرد.

وی افزود: ایران با شدیدترین تحریم‌ها روبرو است اما همچنان به روند حرکت خود ادامه می‌دهد و با وجود دشواری‌های تجارت خارجی، فعالان اقتصادی راه خود را یافته‌اند.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند تصریح کرد: عدم ارتباط تعریف شده میان فعالان اقتصادی ایران و هند یکی از خلأهای مهم برای توسعه روابط به شمار می‌رود و در این شرایط اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید این خلأ را با ارتباط مستمر پر کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های تجاری که طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط دنیا برای حرکت به سمت تجارت آزاد و افزایش حجم تجارت میان کشورها به کار گرفته شده، برقراری تجارت ترجیحی است. در چند سال گذشته نیز ایران به شکل محدود از این تاکتیک تجاری بهره برده است که در این زمینه می‌توان به برقراری تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل روابط تجاری دو کشور باید با جدیت‌ دنبال شود، گفت: ساختار اقتصادی دو کشور ایران و هند مکمل یکدیگر هستند؛ ایران و هند رقیب نیستند که بخواهند یکدیگر را حذف کنند بلکه در بسیاری از زمینه‌ها خصوصا حوزه انرژی و ارتباطات و حمل و نقل، جایگاه ایران و هند به گونه‌ای است که هر کدام نقش مکمل در توسعه دیگری را دارد.

کد خبر: ۳۱٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha