۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
تامین امنیت غذایی کشور در گرو تضمین سلامتی محصولات کشاورزی است
نماینده مردم قزوین در مجلس:

تامین امنیت غذایی کشور در گرو تضمین سلامتی محصولات کشاورزی است

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین امنیت غذایی کشور که امروز به یک دغدغه جدی تبدیل شده است، بدون تضمین سلامتی محصولات کشاورزی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه محمد بیگی عصر پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه اقبالیه و جمعی از معتمدین محلی که در دفتر ارتباط مردمی  امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اقبالیه از شهرهای اثرگذار و مهم استان قزوین در حوزه کشاورزی و باغداری است و بخش قابل توجهی از جمعیت این شهر در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این امر در شرایطی که کشور  در حوزه تامین امنیت غذایی دچار مشکل است یک امتیاز ویژه محسوب می شود همانطور که استان قزوین هر ساله با افزایش کمیت و کیفیت تولیدات خود در حوزه کشاورزی توانسته جایگاه خوبی را در کشور به دست آورد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این که در برخی از موارد در خصوص تامین امنیت غذایی مردم در کشور با چالش مواجه می شویم ناشی از نوعی بی تدبیری در مدیریت اوضاع است چرا که ظرفیت های ویژه کشور در کشاورزی بسیار مشهود است و با برنامه ریزی درست و افزایش تولیدات میتوان به راحتی شرایط را مدیریت کرد.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز بر حوزه کشاورزی سایه انداخته است بی توجهی به دانشگاهیان و نخبگان این حوزه است که به حق از ظرفیت های ویژه این بخش به شمار می آیند.

وی گفت: تامین سلامت و امنیت مردم در گرو تضمین سلامت مواد غذایی و توجه ویژه بخش کشاورزی به تولید محصولات سالم و ارگانیک ازت و قطعا اگر میخواهیم کشور را از بحران وابستگی در بخش مواد غذایی نجات دهیم نیازمند پیوند این دو حوزه به یکدیگر هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به تولید با کیفیت و سالم  نیازمند رسیدگی به کشاورزان و مشکلات این قشر زحمتکش جامعه است و  باید مسئولین بتوانند پای صحبت های این افراد نشسته و مشکلات را شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی کنند.

کد خبر: ۳۱٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha