۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مجتمع کشت گلخانه‌ای بهشت روستای ارنان مهریز افتتاح شد
به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهوری؛

مجتمع کشت گلخانه‌ای بهشت روستای ارنان مهریز افتتاح شد

یزد- مجتمع کشت گلخانه‌ای بهشت روستای ارنان با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در مهریز افتتاح شد.

به گزارش بازار، مجتمع کشت گلخانه‌ای بهشت روستای ارنان یزد همزمان با آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در سراسر کشور، پیش از ظهر پنجشنبه در بخش مرکزی شهرستان مهریز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار یزد و همزمان با چندین طرح کشاورزی در استان‌های هرمزگان و لرستان با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مجتمع کشت گلخانه‌ای بهشت با مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با صرف هزینه ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و حمایت دولت ایجاد شده است.

این گلخانه به امید اشتغالزایی ۱۵ نفر و تولید سالانه حدود ۶۰۰ تن کاهو و کلم ایجاد شده است و علاوه بر تأمین نیاز یزد، نیاز دیگر استان‌ها را نیز تأمین می‌کند.

در نظر است در گلخانه‌های استاندارد محصولات گلخانه‌ای کم‌آبخواه با ایجاد ارزش افزوده بالا و اشتغال بیشتر تولید شود.

یزد رتبه دوم تولید محصول گلخانه‌ای را در کشور دارد و مسئولان معتقدند توسعه گلخانه‌های استاندارد یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای اشتغالزایی است.

لازم به ذکر است سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در یزد تولید می‌شود که ۵۳ درصد آن مربوط به تولیدات دامی و گلخانه‌ای است.

همچنین یک هزار و ۳۰۰ نفر در مجتمع‌های مختلف گلخانه‌ای یزد مشغول به کار هستند و ۲۰ درصد سطح زیر کشت کشور نیز مربوط به این استان است.

کد خبر: ۳۱٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha