۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
افزایش ۹ درصدی گندم خریداری شده از کشاورزان در سال جاری
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش ۹ درصدی گندم خریداری شده از کشاورزان در سال جاری

همدان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه تا صبح دیروز شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ یزدان سیف پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در استان همدان و بابیان اینکه تا صبح دیروز شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید گندم وضعیت خوبی در کشور داریم و فراوانی این محصول در همه استان‌ها دیده می‌شود، گفت: پرداخت مطالبات کلزاکاران و گندم کاران با حمایت دولت در دست اقدام است و تمام کشاورزانی که تا تاریخ ۲۱ تیرماه گندم خود را تحویل داده و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده پول خود را دریافت کرده‌اند.

سیف با بیان اینکه امروز و فردا نیز مبالغی به حساب کشاورزان واریز می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی به نحوی است که هر ۱۵ روز یک بار پول و مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم که البته هنوز ۱۵ روز یک بار نشده و همواره کمتر از ۱۵ روز بوده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: دولت سالانه ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان پرداخت می‌کند تا مردم نان ارزان در دسترس داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت محدودیتی برای تأمین نان مردم ندارد اما باید صیانت شود و آرد یارانه دار در مسیر درست مصرف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه پیگیری پروژه‌های عمرانی و اورهال کردن مخازن روغن خام کشور که از طرح‌های پدافند غیرعامل است به منظور کاهش ظرفیت‌های موجود در بنادر و افزایش در سطح پهنه سرزمینی مدنظر است، گفت: تکمیل مخزن ذخیره روغن خام نهاوند پیش رفته و طبق برنامه بوده و امیدواریم تا شهریور ماه به طور کامل اجرا شود.

سیف گفت: امروز تست موتورها و برخی از مخازن انجام شد و تا شهریورماه سایر کارها صورت می‌گیرد تا مرکز ذخیره سازی روغن خام نهاوند به عنوان یکی از مخازن استراتژیک کشور افتتاح شود.

کد خبر: ۳۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha