۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
ظرفیت تولید ماسک در قم افزایش یافت
استاندار قم:

ظرفیت تولید ماسک در قم افزایش یافت

قم - سرمست، استاندار قم از افزایش ظرفیت تولید ماسک در قم خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تولید روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک در این استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نیاز استان به ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین مواد اولیت تولید ماسک انجام شده و با تشکیل کمیته‌ای زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همکاری بسیج اصناف قم و دانشگاه علوم پزشکی قم و داروخانه‌ها بر تولید و توزیع ماسک در قم نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجباری شدن استفاده از ماسک در محیط‌های اداری نیاز به این محصول را افزایش داده است، تصریح کرد: تا پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک در قم تولید می‌شد که این ظرفیت به ۲۵۰ هزار عدد در روز افزایش یافته است.

استاندار قم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم برای کنترل کرونا را ضروری دانست و گفت:‌ در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است ولی باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شرایط مطلوب برسیم.

توزیع ماسک در قم مطلوب نیست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه نظرات بر توزیع ماسک در قم مطلوب نیست، گفت: ماسک بهداشتی به تعداد لازم در قم تولید می‌شود ولی مشکل در توزیع خارج از شبکه است در حالی که فقط باید در داروخانه‌ها توزیع شود.

محمود سیجانی به اختلاف قیمت ماسک در قم با سایر شهرها اشاره کرد و گفت: برخی ماسک را برای توزیع در دیگر شهرها در قم خریداری می کنند که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در تهیه مواد اولیه تولید ماسک در قم وجود ندارد، افزود: دستگاه‌های تولید ماسک نیز در قم آماده راه اندازی است تا ظرفیت تولید این محصول افزایش یابد.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک تأثیر بسیاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد مردم قم در اماکن عمومی و ۷۰ درصد کارمندان و مراجعه کنندگان در ادارات از ماسک استفاده می‌کنند.

تولید روزانه هزار ماسک پارچه‌ای در کارگاه‌های خیاطی
همچنین رئیس بسیج اصناف قم در این جلسه استفاده از ماسک سه لایه را بیشتر از ماسک‌های پارچه‌ای در قم اعلام کرد و گفت: استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای به دلیل ماندگاری بالا و قابلیت شست‌وشو مقرون به صرفه‌تر است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

عباس روحی از آمادگی بسیج اصناف قم در تولید ماسک‌های پارچه‌ای خبر داد و گفت: ۱۷ کارگاه خیاطی در قم آماده تولید ماسک پارچه‌ای هستند که می‌توانند روزانه هزار عدد ماسک پارچه‌ای تولید کنند.

پلمب ۱۱ نانوایی به دلیل رعایت نکردن بهداشت
رئیس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه نانوایی‌ها را یکی از مراکز پرخطر در شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: نرخ رعایت بهداشت در نانوایی‌های قم ۳۸ درصد است.

سیامک محبی در ادامه گفت: از زمان شیوع کرونا در قم تاکنون ۱۱ نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب شد و سهمیه آرد شش نوانوایی نیز قطع شده است.

کد خبر: ۳۱٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha