۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی مطرح کرد

سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی، علیرضا شیخی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون شش هزار و ۱۳۰ مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت گاز  آذربایجان غربی اضافه شده است، گفت: با اضافه شدن این مشترکین جدید، تعداد مشترکان گاز استان به مرز یک میلیون مشترک رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار و ۹۷۰ مشترک در آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

شیخی با بیان این مطلب که پروژه های گازرسانی در آذربایجان غربی با جدیت در حال اجرا است، اعلام کرد: در چهار ماه گذشته، بیش از ۳۲۸ کیلومتر شبکه گاز طبیعی اجرا شده تا این انرژی پاک و ارزان را به مناطق کم برخوردار استان برسانیم.

وی به تعداد انشعابات نصب شده از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، دو هزار و ۲۱۰ مورد انشعاب نصب شده است تا کل انشعابات نصب شده استان به ۳۰۵ هزار انشعاب برسد.

شیخی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم تنها یک پروژه عمرانی نیست، اظهار کرد: این طرح ها پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیاری دارد. گاز طبیعی به عنوان انرژی ارزان، زیر ساخت عمده ای در راستای صنعتی شدن بیشتر و توسعه استان به شمار می رود و از سوی دیگر افزایش شاخص رفاه در نتیجه گازرسانی به مناطق محروم روستایی به  کاهش میزان مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش رضایت مندی مردمی منجر می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان ویژگی و نقش ممتازی به شرکت گاز آذربایجان غربی در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی استان بخشیده است.

کد خبر: ۳۱٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha