۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
ابزار تشویقی برای صادرکنندگان متعهد در نظر گرفته شود
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

ابزار تشویقی برای صادرکنندگان متعهد در نظر گرفته شود

قمری، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در کنار پیگیری بازگشت ارز حاصل از صادرات، لازم است ابزارهای تشویقی جهت صادرکنندگان در نظر گرفته شود و بسته‌های تشویقی و حمایتی در این خصوص تدوین و ابلاغ شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، امیدواریم با ایفای تعهدات ارزی توسط صادرکنندگان و بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۹ به چرخه اقتصادی کشور، ضمن تأمین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی،   مواد اولیه و تجهیزات تولیدی، شاهد آرامش در بازار ارز باشیم.

وی افزود: بر اساس واقعیت‌های موجود لازم است تعادل میان عرضه و تقاضای ارز وجود داشته باشد و فقط در صورت کسری تراز پرداخت‌ها بانک مرکزی با هدف تعادل، دخالت داشته باشد.

قمری ضمن تاکید بر کارکرد مثبت کمیته اقدام ارزی، همکاری سایر دستگاه‌ها در جهت اجرایی کردن مصوبات کمیته مذکور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ صادر کننده، نسبت به ایفای ۱۰۰ درصد تعهدات خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: روزانه درخواست بیش از ۵۰ بنگاه صادراتی که مشکلاتی در ایفای تعهدات ارزی خود دارند در کمیته اقدام ارزی با حضور صادرکنندگان مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات اجرایی روزانه پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha