۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
باید روند بورسی شدن هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق بازنشستگی ادامه یابد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید روند بورسی شدن هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق بازنشستگی ادامه یابد

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور که در نتیجه تحریم‌ های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بوجود آمده است، توجه به وضعیت درآمدی و رفاهی بازنشستگان یکی از اولویت های اصلی دولت به شمارمی رود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری‌ گفت : حداکثر توان خود را برای حل مشکلات بازنشستگان به کار خواهیم گرفت.

وی یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان را همسان‌سازی حقوق آنان دانست و گفت : این موضوع با همکاری سازمان برنامه و بودجه، خزانه کل کشور و کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و دولت به رغم همه محدودیت‌های مالی آن را اجرا میکند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با استقبال از اجرای طرح «یاری» در صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات و فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه برای تامین کالاهای مصرفی بازنشستگان، درعین‌حال خواستار افزایش رقم پرداختی و نیز تعداد اقساط از سوی بانک صادرات و نیز تنوع و کیفیت کالاها و محصولات فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه شد.

شریعتمداری افزود: در جریان واگذاری صندوق مالی «دارا یکم»، اقدامات قابل توجهی برای مشارکت بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده که باید به شکلی قوی‌تر در روند بورسی شدن هلدینگ‌ها و شرکت‌های این صندوق هم ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  به فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری با حضور اقای افتخاری و مجموعه همکاران جوان و فرهیخته آن امیدوار هستم، گفت: شفافیت، نظم و پاک دستی سرلوحه کار مدیران صندوق است. اما لازم است در زمینه شفافیت هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد تا همه بازنشستگان بتوانند از ترکیب مدیریتی صندوق، شرکت‌ها و هلدینگ‌های آن و میزان ارقام پرداختی مدیران مطلع شوند.

وی افزود: اقدام مهم دیگر در حوزه شفافیت انتشار ترازنامه مالی همه شرکت‌های بورسی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در کدال است که از طریق آن همه کارشناسان می‌توانند وضعیت شرکت‌های سودده و زیان‌ده را تحلیل کنند که اطلاعات آن در سایت خود صندوق بازنشستگی نیز موجود است.

شریعتمداری، حفاظت از اموال بازنشستگان را مسئولیت مهم و سرلوحه فعالیت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: با آنکه این صندوق در شرایط کنونی اتکای زیادی به بودجه عمومی دولت دارد؛ درعین‌حال تلاش می‌شود با حداکثر بازدهی از سرمایه بازنشستگان، بخشی از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات مالی و رفاهی تامین شود.

وی الکترونیکی کردن خدمات به ذی نفعان را به ویژه در شرایط کنونی یک گام مهم دانست و با تاکید بر توسعه آن گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در صندوق، حوزه الکترونیکی کردن خدمات به سرعت پیش می رود و می تواند یک راهبرد برای خدمات رسانی به جامعه بازنشستگان باشد.

شریعتمداری با اشاره به پرداخت ۳۲هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق واگذاری سهام خود در ۹ شرکت بزرگ و با هدف تامین منابع طرح همسان‌سازی، تصریح کرد: با اجرای این طرح، انتظار ۱۴ ساله بازنشستگان تامین اجتماعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح واگذاری دو درصد سهام شستا با هدف سهامدار شدن بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد که روند بورسی شدن و واگذاری سهام شرکت‌ها در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هم سریع‌تر عملیاتی شود.

اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیزدراین مراسم اظهار کرد : درگاه SRM فضای خدمات دهی را از سطح مشتریان به ذی نفعان ارتقا داده و این درگاه در حقیقت مدیریت ارتباط با ذی نفعان است.

افتخاری تاکید کرد: از این پس تمامی خدمات صندوق بازنشستگی در حوزه رفاهی و IT بر روی این درگاه قابل دسترس بوده و پروفایلی است که همه خدمات حقوقی، رفاهی، خدمت محور و همچنین پیگیری وضعیت مالی این نوع از طرح ها را به صورت کاملا شفاف در اختیار بازنشستگان عزیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این طرح در حوزه خدمات تلفنی با راه اندازی مرکز تماس ۲۴ ساعته تکمیل خواهد شد که به زودی بهره برداری از این مرکز عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: ۳۱٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha