۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
مرکبات استان بوشهر در معرض تهدید/ احتمال کاهش کمیت و کیفیت محصولات وجود دارد
مدیر حفظ نباتات بوشهر:

مرکبات استان بوشهر در معرض تهدید/ احتمال کاهش کمیت و کیفیت محصولات وجود دارد

بوشهر - سبحانی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفاتی همچون «کنه»، «پسیل» و «تریپس» مرکبات استان بوشهر را تهدید می‌کند که احتمال کاهش کمیت و کیفیت محصولات وجود دارد.

احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با افزایش دما و کاهش رطوبت، برخی آفات مرکبات استان بوشهر را تهدید می‌کند و شرایط گرمی هوا و وزش بادهای گرم این وضعیت را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به نقش وزش بادهای گرم و بروز پدیده ریزگرد در فراهم شدن شرایط مناسب برای آفات خاطرنشان کرد: آفاتی همچون کنه، تریپس، مینوز و پسیل آسیایی مرکبات استان بوشهر را تهدید می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه کنه، پسیل و تریپس باعث کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول می شوند افزود: این آفات مکنده بوده و از شیره گیاهی تغذیه می‌کنند.

وی رنگ پریدگی، کوچک ماندن، پیچیدگی، تغییر شکل برگ و ضعف و زردی درخت را از عوامل بروز این آفت دانست و اضافه کرد: پسیل آسیایی مرکبات علاوه بر خسارت مستقیم به درخت عامل بیماری خطرناک میوه سبز مرکبات است.

سبحانی با بیان اینکه آفت پسیل فقط در مناطق محدودی از شهرستان جم مشاهده شده است، ادامه داد: تاکنون در مرکبات استان بوشهر بیماری میوه سبز اصلا مشاهده و گزارش نشده است.

کد خبر: ۳۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha