۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
۲۵۰ میلیارد ریال مطالبه کلزاکاران آذربایجان‌غربی/ قطع دست دلالان از بازار کلزا
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

۲۵۰ میلیارد ریال مطالبه کلزاکاران آذربایجان‌غربی/ قطع دست دلالان از بازار کلزا

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از مطالبه ۲۵۰ میلیارد ریالی کلزاکاران استان و تلاش برای واریز هر چه سریع تر آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت برداشت محصول کلزا در استان در محل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مطالبه کلزاکاران آذربایجان‌غربی در حدود ۲۵۰ میلیارد ریال است که در حال پیگیری های لازم برای واریز این مقدار به حساب کشاورزان استان هستیم تا انگیزه ای برای کلزاکاران در سال زراعی جدید باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی بوده و محصول تولید شده تنها با این قیمت باید تحویل کارخانه‌های تولید روغن داده شود، فرصتی برای ورود دلالان به بازار کلزا وجود ندارد.

جلیلی با اشاره ای به میزان کشت کلزا در استان گفت: در سال زراعی جاری، سه هزار و ۶۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که برای خرید تضمینی این محصول، مراکز اصلی خرید از کشاورزان در شش شهرستان پلدشت، خوی، نقده، پیرانشهر، میاندوآب و بوکان و سه مرکز فرعی نیز در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و مهاباد راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از خرید تضمینی بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تن کلزا در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: از این مقدار چهار هزار و ۸۹۴ تن تحویل کارخانه های تولید روغن کلزا شده است.

کد خبر: ۳۱٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha