۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

تعدیل ارزیابی صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان

صندوق بین المللی پول روز دوشنبه آخرین پیش بینی های خود را در رابطه با چشم انداز اقتصادی جهان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصاد جهانی در سال جاری  ۳.۳ درصد تخمین زده شده در حالی که این میزان در سال گذشته ۲.۹ درصد بوده است.

با این حال، این پیش بینی از میزان اعلام شده ماه اکتبر ۲۰۱۹ با نرخ ۳.۴ درصد برای سال ۲۰۲۰، نشانگر سیر نزولی چشم انداز اقتصادی جهان می باشد.

برای مثال پیش بینی می شود که رشد اقتصادی کشور هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا ۵.۸٪ در سال ۲۰۲۰ باشد( ۱.۲ درصد کمتر از شاخص های پیش بینی این سازمان در ماه اکتبر)

صندوق بین المللی پول گفت در میان فشارهای اقتصادی در بخش مالی و کاهش رشد اعتبار، تقاضای داخلی هند به شدت از حد انتظار کاهش یافته است.

پیش بینی ۵.۸ درصدی برای هند در سال جاری نسبت به رشد ۴.۸ درصدی سال گذشته به دلیل اقدامات پولی و مالی و هم کاهش قیمت نفت می باشد.

در مورد کشور چین نیز طبق اعلام صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد این کشور برای سال ۲۰۲۰ با ۰.۲ درصد افزایش به ۶.۰ درصد خواهد رسید.

بر اساس اظهارات این صندوق این مسئله تا حدودی به این دلیل است که فاز اول توافق تجاری این کشور با ایالات متحده احتمالاً خطرات پیش روی اقتصاد دوم جهان را کاهش می دهد.

با نگاهی به رشد اقتصادی ایالات متحده بر اساس گزارشات صندوق بین الملل پول در میابیم که این کشور، بزرگترین اقتصاد جهان در سال جاری،   با ۲.۰ درصد رشد کند (۰.۱ درصد کمتر از  پیش بینی ماه اکتبر صندوق بین المللی پول).

گفتنی است که این کاهش نشان دهنده کاهش تولید در ایالات متحده و خطرات احتمالی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری در اواخر سال جاری می باشد.

طبق اعلام صندوق بین المللی پول، رشد در منطقه یورو برای سال جاری با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۳ درصد خواهد رسید.

 این پیش بینی ۱.۲ درصد بیشتر از تخمین سال گذشته برای منطقه یورو برای سال ۲۰۲۰ و در اثر بهبود تقاضای خارجی مورد انتظار می باشد.

 پیش بینی های رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول برای اقتصادهای بزرگ اروپا در سال جاری به قرار زیر است:

آلمان: ۱.۱ درصد
فرانسه: ۱.۳ درصد
ایتالیا: ۰.۵ درصد
اسپانیا: ۱.۶ درصد

کد خبر: ۳٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha