۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی
عظیمیان در همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن:

گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از رویکرد این شرکت برای بومی سازی فرآیندها و ماشین آلات خبر داد و گفت: افزایش سرمایه این شرکت سبب افزایش قدرت فولاد مبارکه در بازار بورس و اخذ تسهیلات شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان که امروز در دهمین همایش سنگ آهن و فولاد با نگاهی به بازار سخن می گفت؛ اعلام کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه، بومی سازی و نگاه به ساخت داخل یک الزام است تا بتوان از ایجاد رکود و مشکل در بخش فولاد پیشگیری کرد.

به گفته وی، یکی از رویکردهای فولاد مبارکه اصفهان در بومی سازی بخش فولاد، گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی است. عظیمیان ادامه داد: مبارکه طی ۲۰ سال گذشته در بومی سازی قطعات موفق بوده و بیش از ۴هزار قطعه تولید کرده است که منجر به ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی شده است.

وی در عین حال تاکید کرد: علاوه بر بومی سازی برای حفظ سهم بازار باید به اصلاح مصرف انرژی و محیط زیست هم توجه شود.

وی افزود: ما نقشه راه خود را در بخش تکنولوژی کامل کرده ایم و در نظر داریم تمام مراحل فولادسازی را طی دهه آینده داشته باشیم و به تکنولوژی آن دست یابیم. برای دستیابی به این هدف اصلاح ساختار مالی در صدر برنامه های فولاد مبارکه است.

عظیمیان گفت: طی کمتر از یکسال گذشته فولاد مبارکه اصفهان ۲ بار افزایش سرمایه واقعی از محل سود انباشته داشته است که سرمایه این شرکت را به ۲۱هزار میلیارد تومان افزایش داده است. این امر بر افزایش قدرت در بازار سرمایه برای اخذ تسهیلات، اعتبار مالی و ارزش سهام مبارکه تاثیر گذار بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فولادسازان کشور باید توجه داشته باشند که طی ۱۰ سال آینده تقاضای ۱۵ درصدی فولادهای خاص به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و در نتیجه بازار به فولادهای خاص نیاز دارد. بنابراین باید برای تولید فولادهای خاص برنامه ریزی شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: برای حضور قدرتمند در بازار ملزم به استفاده از تکنولوژی نسل ۴ و برخورداری از کارخانه های هوشمند هستیم.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه اصفهان تعدادی طرح را در راستای تامین نیازهای صنعت کشور تعریف کرده است. نورد گرم ۲ مبارکه، تکمیل فولادسازی سفید دشت، فولاد سازی ۵ میلیون تنی سنگان، افزایش ظرفیت فولادهرمزگان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و احداث واحد نورد، تکمیل طرح های مبارکه در ریخته گری و نیز الکترودسازی در اردکان از جمله این برنامه برای حفظ سهم ۵۰ درصدی فولاد مبارکه در بازار برای تامین نیازهای این بخش است.

وی خواستار توجه مسئولان به ایجاد عدم توازن در چرخه مواد اولیه فولادسازان شد و افزود: قدرت مبارکه و تاثیر آن در صنعت موجب خشم دشمن و تحریم این شرکت شده است از این رو نیازمند حمایت دولت با وضع قوانین ثانویه در شرایط تحریم فولاد مبارکه هستیم.

کد خبر: ۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha