۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۱۳ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان تولید می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۱۳ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان تولید می‌شود

لرستان- حسنی مقدم، رئیس جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه دو هزار و ۷۹۱ هکتار اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی است، گفت: ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن انواع محصولات گیاهان دارویی در این اراضی تولید می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۱ درصد آب کشور در لرستان تولید می‌شود، اظهار داشت: در راستای توسعه پایدار کشاورزی و افزایش بهره‌وری همه شرایط در استان از جمله آب کافی، خاک حاصلخیز، نور فراوان، هوای مطبوع و معتدل مهیا است.

وی با تاکید بر اینکه استان لرستان ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی دارد، افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی باعث ایجاد درآمد و ثروت شده و همچنین زمینه ساز رفع محرومیت و کاهش فقر در جامعه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه و کشت گیاهان دارویی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های استان است و با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان نهادینه شده، ضرورت دارد منابع طبیعی زمین مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان دو هزار و ۷۹۱ هکتار با تولید ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن است؛ کشت گیاهان دارویی علاوه بر ارتقاء درآمد و ایجاد اشتغال برای استان و کشور می‌تواند راهکار برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی نفت و ارز آوری برای کشور باشد.

کد خبر: ۳۱٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha